12. WEEKEND MEDIA FESTIVAL: Saznali smo kakva će biti predsednička kampanja, koje glave prodaju naslovne strane i zašto sve mora da počne i završi sa folkom
Veliki interes privukao je panel „Ko to tamo peva?“: Novi talas muzičkih trendova u regionu, a po prvi put dodijeljena je i nagrada za najboljeg političkog PR-a. Megafon 2019. otišao je u ruke Marka Milića iz Kancelarije predsednika Vlade.
„Nikad se nisam bojala, pevala sam pesme koje niko ne bi pevao“, poručila je Severina Kojić na jednom od najposjećenijih panela „Ko to tamo peva“: Novi talas muzičkih trendova u regionu na kojem se raspravljalo o novom muzičkom žanru, kombinaciji folka i hip-hopa, koji je pokorio celu regiju. Uz Severinu, na panelu su učestvovali i Tonči Huljić, Relja Milanković Reksona i Stefan Đurić Rasta. "Postoji samo jedno generalno pravilo, da na početku i na kraju sve završi na nečemu što zovemo folk. Možemo se mi s time sprdati, ali postoji nešto što je zapisano u DNK ovih prostora", rekao je Huljić i zaključio kako ljudi u Srbiji žive za muziku, a u Hrvatskoj žele da žive od muzike.
Najveći hrvatski komunikacijski stručnjaci i politički novinari raspravljali su šta očekuju od predsedničkih izbora na panelu „Svi predsjednikovi ljudi“. Andrija Jarak istaknuo je da bi ovo mogla biti najdosadnija kampanja do sada i da postoje četiri teme koje pale Hrvate, a to su partizani, ustaše, mito i korupcija. Nakon panela dodeljen je ‘Megafon 2019.’ za najboljeg hrvatskog političkog PR-a, a nagradu je dobio Marko Milić iz Kancelarije predsednika Vlade.
Na jednom od prvih panela, „Panic At The Disco“: Mediji, javni sektor i kultura raspravljalo se o Rijeci koja je odabrana kao Europska prestolnica kulture 2020. godine. „Ovaj projekt je skup, velik i vidljiv pa će imati efekta na sve, pa čak i na brodogradnju“, rekao je Ivan Šarar, nečelnik za kulturu grada Rijeke.
Šta je dobra naslovna strana i zašto je važna raspravljali su glavni urednici firmi iz Hrvatske Goran Gavranović, Slovenije - Robert Botteri i Srbije - Veljko Lalić na panelu „Dobra naslovnica je dobra naslovnica“. Botteri je istakao da na naslovnicama u Sloveniji najviše interesovanja izazivaju Tito, Hitler i Žižek. „Dobra naslovnica jednom nedeljniku može povećati prodaju za 50 posto. U dnevnom listu poput 24 sata, naslovnica povećava prodaju za 5 ili 10 posto, a nekada je to bilo i do 30", otkrio je glavni urednik 24 sata Goran Gavranović.
Na ovogodišnji Weekend došao je i AJ Coyne, kreativac australijskog ogranka BBDO-a koji je na predavanju „How Creativity can save our wildlife“ predstavio projekt the „Lions Share“, inicijativu koja za cilj ima da podstakne brendove koji se reklamiraju koristeći životinje da ulože u njihovu zaštitu. Do sada je prikupljeno 16 miliona dolara, a Coyne se nada da će dostići cilj od 100 miliona.
Dvije trećine dece koja trenutno idu u osnovnu školu radiće poslove koji danas ne postoje, zaključeno je na panelu „Digital Challengers“. Da ne treba strahovati od robota jer ćemo s robotizacijom zarađivati isto ili više s više slobodnog vremena i imati kvalitetniji život istakli su učesnici Joško Mrndže (Google), Željko Kukurin (Valamar Riviera), Milan Mirjanič (McKinsey) i Andrej Grubišić (Grubišić i partneri). „Naša priča o digitalizaciji znači da danas iz Upravne zgrade u Poreču radimo prodaju od 100 miliona evra ili 45 posto ukupne prodaje Valamara i komuniciramo s milionima gostiju iz celog sveta. Verujem da su prilike za digitalizaciju u hotelijerstvu i industriji putovanja enormne“, dodao je Kukurin.
Početak prvog dana festivala obeležio je i prvi video prenos s drona na 5G mreži u ovom delu Evrope uspostavljen između Rovinja i prvog 5G ostrva u Hrvatskoj – ostrva Krka. U glavnu dvoranu Weekenda uključen je live prenos leta dronom iznad Krka, a publici se s Krka na 5G mreži obratio i Srđan Kovačević, izvršni direktor startupa Orqa. Testiranje je izvedeno na živoj 5G mreži, čime je Hrvatski Telekom prikazao kako će izgledati budućnost tehnologije.
FOX Networks Group Hrvatska na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu organizovala je izložbu pod nazivom „National Geographic: Women - A century of change“, kojom slavi snažne, hrabre i istrajne žene svih svetskih kultura i naroda.
Promo tekst
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore