BORIS TRUPČEVIĆ: Medijske kuće u svetu se sve više vraćaju kvalitetu sadržaja
Direktor 24 sata, dela Styria Media Group, govori ispred kamera AMG
Posle tri izuzetno zanimljiva dana, došao je kraj najvećeg komunikacijskog festivala u ovom delu Evrope, 12. Weekend Media Festivala u Rovinju. Ovaj festival, koji je počeo u četvrtak, okupio je oko 5000 učesnika, koji su pažljivo pratili predavanja i panele 150 eminentnih stručnjaka u pet dvorana.
Adria Media Grupa, kao jedna od vodećih medijskih kuća u regionu, izveštavala je o svim dešavanjima na ovom značajnom festivalu.
Boris Trupčević, direktor Styria Media Group za Hrvatsku rado je za AMG govorio o trenutnoj situaciji u medijskoj industriji.
Jesmo li razočarani u tehnologiju? Koliko ona pravi koristi, a koliko štete, kad je reč o medijima, a i inače?
Tehnologija je definitivno donela puno koristi za krajnje korisnike, i olakšala svakodnevni život, ali nam je donela i puno toga lošeg. Istraživanja jasno pokazuju da tehnologija često ima loš uticaj na psihu i dobrobit pojedinca, a upoznati smo i sa velikim brojem skandala gde velike platforme kao što su Facebook i Google na načine kojih nismo ni svesni koriste, a često i zloupotrebljavaju naše podatke.
Šta je bitnije, tehnologija ili sadržaj, ideja? Kako ih kombinovati i dobiti pravi miks?
Sadržaj je bitniji. Sve tehnološke platforme koriste sadržaj i samo ga distribuiraju na jedan novi način. Bez sadržaja nema ničega. Sadržaj će uvek biti onaj koji je glavni, koji ljude najviše interesuje, a tehnologija će samo unapređivati na koji način taj sadržaj pogađa interese krajnjih korisnika.
Kako su se mediji promenili zbog društvenih mreža i hiperprodukcije instant vesti?
Puno. Jako su se promenili. Mislim da najbolje prolaze oni mediji koji su se držali svojih tradicionalnih uloga i formata. Mnogi mediji su otišli previše u smeru clickbaitinga i trivijalnih instant sadržaja koji služe samo tome da privuku kratkoroćno pažnju ljudi, ali ne grade poverenje između brenda i čitalaca i gledalaca. Ono što možemo da vidimo u svetu je da je to prepoznato i da se medijske kuće sve više vraćaju izvornim vrednostima, odnosno kvalitetu sadržaja.
Da li opada poverenje u medije?
Vidljiv je trend opadanja poverenja u medije, delimično i zbog politike koja napada medije i prokazuje ih kao nekakve nepouzdane izbore informacija. Ali raste i svest, pogotovo na Zapadu, o važnosti medija, pogotovo o njihovoj važnosti kao čuvara demokratije, jer bojim se da bi svet bez medija bio jako ružan svet, svet propagande. Videli smo kroz istoriju kad nema odgovornih i slobodnih medija, a ima propagande, da se to jako loše završi.
Šta za vas znači učešće na ovom festivalu? Zašto su ovakvi skupovi bitni?
Uvek rado dođem na WMF, to je prilika da vidim puno prijatelja i poslovnih partnera, čujem puno o novim trendovima, o tome šta se dešava na tržištima u regiji. WMF je postao svojevrsni medijsko-komunikacijski samit regiona.
(AMG)
SAOPŠTENI DETALJI DOGOVORA SA ISTORIJSKOG SASTANKA Amerika će slati vojnu pomoć Ukrajini; Kijev: Spremni smo na primirje od 30 dana "SVE JE NA RUSIMA"