Glavna atrakcija upravo završenog Festivala nauke bila je interaktivna postavka „Coca-Cola Reshape“ sa replikom spejs šatla Apolo 11 i grandioznom lansirnom rampom u koju je stalo preko 80 kg aluminijumskih limenki Coca-Cole spremnih za reciklažu.

final-2.jpg
Promo 

Kako spakovati svemirski brod u frižider? Ovo pitanje zaintrigiralo je gotovo sve koji su od 4-8. decembra posetili definitivno najbolju naučnu zabavu za sve uzraste – 13. Festival nauke na Beogradskom sajmu. Pod motom „Razotkrivanje“ tokom četiri dana, festival je privukao više od 30.000 posetilaca, koji su se upustili u najhrabriju naučnu avanturu do sada, a veliku pažnju izazvala je upravo interaktivna postavka „Coca-Cola Reshape“ inspirisana misijom Apolo 11, koja je pre 50 godina prvi put sletela na Mesec.

Specijalno kreirana da provede sve zainteresovane kroz jedinstvenu i nezaboravnu svemirsku avanturu, postavka „Coca-Cola Reshape“ je vrvela znatiželjnim posetiocima koji su hteli da saznaju sve o slavnoj misiji koja je omogućila čovekove prve korake na Mesecu i uđu u vernu repliku komandnog modula svemirskog broda Apolo 11 odakle su imali pogled na nove planete i galaksije baš kao i Neil Armstrong, Michael Collins i Buzz Aldrin pre tačno pola veka. Da je na štandu Coca-Cole vladala super atmosfera, potvrdio je i popularni Youtuber i influencer Braco Gajić koji je svoje brojne pratioce na društvenim mrežama obradovao specijalnim postom upravo iz kapsule spejs šatla Apolo 11.

final-4.jpg
Promo 

Posebna atrakcija postavke „Coca-Cola Reshape“ bile su jedinstvene limenke Coca-Cole, izrađene delimično od recikliranog aluminijuma koji dolazi pravo iz svemira, a u čast srpskih inženjera Milojka Vučelića, Davida Vujića, Slavoljuba Vujića, Milisava Šurbatovića, Danila Bojića, Petra Gajića i Pavla Dujića. Sedmorica velikih umova našeg porekla, poznatih i kao „Srpskih Apolo 7“, dali su nemerljiv doprinos uspehu misije Apolo 11.

Uz pomoć specijalnog lifta konstruisanog uz impresivnu 8 metara visoku lansirnu rampu poznatu kao 39A, posetioci su „u svemir lansirali“ preko 80 kg praznih aluminijumskih limenki Coca-Cole. Na taj način svi posetioci dali su svoj doprinos očuvanju životne sredine i povećanju svesti o recikliranju ne samo aluminijuma i plastike, već i almabalažnog otpada uopšte. Pod parolom „Uvek recikliraj“ iskustvo istraživanja svemira na štandu „Coca-Cola Reshape“ tako je upotpunjeno edukativnom pričom o stalnoj potrebi recikliranja i očuvanja naše planete. Naime, limenke Coca-Cole, baš kao i brojne komponente svemirskog broda Apolo 11 izrađene su od istog materijala – aluminijuma kojeg je moguće beskonačno reciklirati i udahnuti mu novi život.

final-3.jpg
Promo 

Posetioce festivala je posebno zaintrigirala činjenica da se aluminijum od koga se prave limenke Coca-Cole može reciklirati bezbroj puta, i da je svaka limenka Coca-Cole već sada napravljena od 15 - 25% recikliranog aluminijuma, ali i da se od istog materijala mogu praviti pravi svemirski brodovi. Sledeći viziju budućnosti o svetu bez otpada, Coca-Cola konstantno ulaže u to da sva njihova pakovanja do 2025. postanu reciklabilna.

Foto: Nebojša Dimić