ULOŽITE U SEBE I SVOJE ZNANJE: Preuzmite besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija”
Sezona finansijskog izveštavanja kompanija je jedan od najvažnijih perioda za investitore u akcije kompanija. Tada, najveće svetske kompanije kao i sve druge, objavljuju podatke i informacije o svom poslovanju u prethodnom kvartalu. Na osnovu njih, investitori analiziraju, procenjuju i grade svoja očekivanja. Ukoliko je kompletan utisak pozitivan, oni obično kupuju akcije izazivajući porast cena. I obratno, prodajom prozrokuju pad cena akcija. Još jedna sezona objavljivanja poslovnih rezultata je u toku.
KapitalRS je, za sve koji su zainteresovani da nauče kako da trguju cenom akcija putem interneta (takozvani finansijski ugovor za razliku, engl. CFD) ili jednostavno žele da prošire svoje znanje, pripremio besplatni vodič “Kako trgovati cenom akcija”. Vodič je prilagođen svim nivoima znanja i možete ga preuzeti putem linka ispod.
U svetu koji se oporavlja od restriktivnih mera za zauzdavanje pandemije, ova sezona finansijskog izveštavanja mogla bi da pokaže koliko brzo se kompanije oporavljaju posle perioda umanjenih/izmenjenih aktivnosti. Do sada objavljeni rezultati, mahom su bili odlični.
U prvoj sedmici sezone, vodeće investicione banke kao što su Goldman Sachs, JP Morgan i Bank of America, objavile su rezultate bolje od očekivanih. Pozitivni rezultati bankarskog sektora, obično se uzimaju kao predznak da su i druge kompanije dobro poslovale. Netflix, streaming kompanija čije su akcije porasle preko 60% tokom protekle godine, takođe je iskazao profitabilnost, ali je zabeležen prilično manji rast broja pretplatnika u odnosu na očekivanja što je uticalo na pad cene akcije.
Turistički sektor i avio kompanije su bile pod najjačim udarom pandemije. American Airlines je objavio rezultate slabije od očekivanja, ali je akcija ipak porasla preko 5% nakon objavljivanja izveštaja. Proces vakcinacije u SAD koji se odlično odvija i rastući broj putnika na aerodromima, ukazuju da ljudi imaju veliku želju da ponovo putuju, te da ovo neće biti izgubljeno leto. Primer ovog avio prevoznika je pokazatelj kako za akciju neke kompanije nije važno samo šta se dogodilo u prethodnom periodu, nego i (možda više) šta će biti u narednom. Analitičari veruju da će mnoge kompanije iz turističkog sektora ove godine ostvariti značajan rast.
Investitori su nestrpljivo očekivali rezultate poslovanja kompanije Tesla koji su objavljeni 26. aprila. Proizvođač električnih automobila je objavio rekordni profit i veliki broj isporučenih automobila. Izvršni direktor kompanije, Elon Mask je izjavio da je Tesla prodala jedan deo bitcoin-a koje ima u posedu, čime je ostvarila 100 miliona dolara profita. Međutim, iako je dobit bila veoma solidna, postalo je jasno da ona nije (prvenstveno) došla iz osnovne delatnosti kompanije (proizvodnje automobila) nego od spekulisanja cenom bitcoin-a, poreskih kredita i državnih (ekoloških) dotacija.
Kompanije Apple, Microsoft i Facebook su 28. aprila objavile rezultate bolje od očekivanih, što ukazuje na snagu tehnološkog sektora. Amazon je 20. aprila objavio zaradu po akciji i prihod znatno bolje od očekivanih. Proizvođač električnih automobila Nio je istog dana objavio mešovite rezultate, sa boljim prihodom, ali slabijom zaradom po akciji.
Od kompanija koje ulaze u sastav berzanskog indeksa S&P 500, a već su objavile finansijske izveštaje, njih preko 87% iskazalo je rezultate bolje od očekivanih, što je najveći procenat u istoriji.
Promo tekst
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila