KORISNI SAVETI: Kako da izgradite online reputaciju za svoj biznis
Foto: Profimedia

KORISNI SAVETI: Kako da izgradite online reputaciju za svoj biznis

Zabava -

Google obrađuje preko 3,8 milijardi pretraga dnevno. To je 40.000 upita za pretragu u sekundi. Ljudi pretražuju da bi pronašli odgovore ili da bi kupili proizvode i usluge.

Upravo ste koristili pretraživač i pronašli ovaj blog post! Šta vas je navelo da kliknete na njega? Koje odgovore tražite i nadate se da će ovaj blog post pružiti?

Ako u pretragu unesete vrstu posla kojim se bavite, da li se vaš biznis pojavljuje na prvoj ili drugoj stranici, ili je daleko pozadi... ili ga uopšte nema?

Ako ste odgovorili da je daleko pozadi ili ga nema, imate još posla! Vreme je da razmislite o izradi ili osvežavanju vaše veb stranice i postavljanju Google My Business kao apsolutni minimum.

Kako da se izdvojite u pretrazi

Danas u Srbiji samo 8,9% građana ne koristi internet, što znači da ga 85,4% populacije koristi. Više od polovine tih pretraga dolazi sa mobilnih uređaja. Ako ste mlađi od 65 godina, verovatno se svakodnevno oslanjate na pametne telefone za prikupljanje informacija, povezivanje sa prijateljima i porodicom, navigaciju, pa čak i fotografisanje svakog obroka.

Zbog ove digitalne transformacije, mala preduzeća moraju uložiti dodatni napor da ih kupci pronađu online. To je zato što nemaju velike budžete za digitalni marketing ili dovoljno osoblja za proizvodnju sadržaja.

Ako imate vebsajt, a još uvek niste vidljivi, verovatno vam je potrebna profesionalna izrada sajta sa sadržajem bogatim ključnim rečima specifičnim za vašu industriju i usluge SEO optimizacije koji će vam pomoći da se izdvojite.

Napravite sebi šolju kafe, udobno se smestite i pročitajte pet razloga zašto je svakom biznisu potreban vebsajt.

1. Privlačenje klijenata i izgradnja poverenja

Ljudi traže usluge na osnovu problema koji treba da reše, koristeći ključne reči, lokaciju i pitanja, ili možda traže posebno vaše ime ili naziv vašeg preduzeća. Ako se svi vaši konkurenti pojavljuju u rezultatima pretrage, a vi ne, izgubili ste ih.

Sajt vam omogućava da pokažete šta nudite. Saopštava misiju vašeg preduzeća, zašto radite to što radite i šta čini vaše poslovanje drugačijim od konkurencije. Takođe, potvrđuje vašu profesionalnost i pruža kontakt informaciju i formu jer ljudi žele da znaju da li je vaš posao pravi za njih, a ako su mlađi od 35 godina, neće vas zvati nikad.

2. Stvaranje brenda

Vašem preduzeću treba jedinstvena ličnost - glas brenda. To je način kako komunicirate sa ciljnom grupom kroz sve kanale - sajt, email, društvene mreže. Sajt je idealan za pričanje vaše priče, misije i vrednosti. Glas brenda stvara emocije i pomaže klijentima da vas zapamte i veruju vam.

Profesionalni pisac sadržaja može vam pomoći da razvijete jedinstveni glas koji odražava vašu ličnost i izdvaja vas od konkurencije. Slogan je savršen primer - kratka, pamtljiva fraza koja povezuje klijente sa vašim brendom. Glas brenda je neophodan za izgradnju reputacije i pomaže vam da se izdvojite na tržištu.

3. Sajt pojednostavljuje vaše poslovanje

Sajt automatizuje osnovne zadatke i pomaže vam da se fokusirati na bitno. To je vaša centralna platforma za komunikaciju sa klijentima.

Omogućava vam jednostavno ažuriranje sadržaja, prikaz usluga i prodaje, i čak i sakupljanje e-mailova i zakazivanje sastanaka. Ukratko, manje logistike, više vremena za uspeh.

4. Društveni dokaz o vašem poslovanju

Vaš sajt je digitalna fasada - mora da pokaže zašto ste vredni poverenja i da privlači klijente. Društveni dokaz je bitan: to je pogled na to kako drugi koriste i veruju u vaš proizvod/uslugu.

Ljudi psihološki teže da slede primer drugih, pa pozitivne recenzije, nagrade i logoi poznatih klijenata idu daleko.

Šta je društveni dokaz?

Društveni dokaz je snažan marketinški alat koji se koristi pozitivnim mišljenjima i iskustvima drugih ljudi da bi se uticalo na ponašanje potrošača. U okviru vašeg posla, društveni dokaz predstavlja način da pokažete svoj kredibilitet, pouzdanost i vrednost kroz različite oblike potvrda od eksternih izvora.

Google recenzije su najznačajniji društveni dokaz. Zatražite od preko 10 zadovoljnih klijenata da vas oceni i napiše recenziju. Dodajte pisana i video svedočanstva za još veću uverljivost. Pisana svedočanstva sa fotografijama su moćna. Pokazuju ljude iza recenzija, dok video angažuje i privlači pažnju. Zatražite od zadovoljnih klijenata da snime kratke iskaze o svom iskustvu.

Pored ovog, dobro bi bilo da istiknete logoe poznatih brendova ili akreditovanih kompanija sa kojima ste radili. To pokazuje da ste vredni poverenja.

Gde da postavite društveni dokaz?

● Namenite posebnu stranicu za studije slučaja i recenzije klijenata.

● Istaknite logoe klijenata i nagrade na vidljivim mestima kao što su početna stranica i podnožje sajta.

● Povežite se sa svojim društvenim medijima gde klijenti dele sadržaj o vašoj kompaniji.

● Delujte aktivno i delite pozitivne komentare na svojim profilima.Koristite društveni dokaz da pokažete uspeh i izgradite poverenje. To će vas izdvojiti od konkurencije i privući nove klijente.

5. Sajt je vaša 24/7 podrška

Sajt nije zamena za vas, ali je najbliže tome - radi 24/7. Omogućava klijentima da dobiju informacije, zakažu termine i poručuju kada god žele.

Da bi sajt bio efikasan i vidljiviji u pretrazi:

● Napravite detaljne FAQ za česta pitanja.

● Kod proizvoda, stavite informacije i cene direktno na stranicu.

● Obaveštenja stavite u vidljivu traku na vrhu sajta i omogućite brzi prelazak na stranicu sa detaljima.

● Povežite se sa društvenim mrežama.

● Dodajte lokaciju i kontakt informacije.

● Olakšajte zakazivanje termina preko kratke kontakt forme

Postanite online autoritet

Online autoritet predstavlja nekog kome korisnici, industrija, druge veb stranice i pretraživači veruju. Autoritet ima znanje, veštine i deli ih sa drugima. Vaš sajt je najbolje mesto da izgradite autoritet kroz sadržaj, tekst, slike i drugo. To je platforma da ispričate priču svog preduzeća.

Kako se to postiže? Tako što ćete odredite ciljnu publiku. Ne treba vam velika publika. Mala, specifična grupa (uključujući i malu email listu) može doneti veću maržu jer su ljudi više skloni interakciji.

Sajt je srce vašeg brenda, a vizuelni identitet (boje, fontovi, ilustracije) prenosi njegovu priču publici. To podrazumeva da sajt treba da bude jednostavan za korišćenje i navigaciju

Deljenjem znanja, ljudi dele vaš sadržaj i pretraživači vas primete. Pišite blog tekstove, vodiče i eBook-ove. Organizujte događaje i umrežavajte se s drugim profesionalcima iz vaše branše kako biste proširili vašu mrežu.

Sve ovo povećava vašu vidljivost na Google-u, poverenje i konverziju na sajtu.

(promo)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track