Dušan Borković sad ima veće trkačko iskustvo, mogao bi biti spreman za WTCC. Za vas iz Srbije sve će biti drugačije kad budete imali domaćeg vozača

Skica budućnosti.
Italijan Marčelo Loti direktor je Svetskog šampionata turing automobila (WTCC) i „sestrinskog“ Evropskog kupa turing automobila (ETCC). Ovaj kup srpski vozači „otkrili“ su 2010. i u dva navrata osvajali su njegovu superprodukcijsku klasu (Lekić i Tošić). Dušan Borković je 2013. kao prvi Srbin nastupio u najjačoj, S2000 klasi i trećim mestom u generalnom poretku postigao je rezultat karijere na krugu. U Brnu nam je Loti otkrio kako će evropska i svetska serija izgledati dogodine.

ETCC se brojem učesnika i trka razvio u ozbiljnu seriju. Kako vam izgleda 2013?
- Moramo biti zadovoljni. Kad smo od FIA dobili dozvolu da Evropski šampionat pretvorimo u Svetski, rešili smo da svakako održimo Evropski kup i odlučili da u početku ima samo jednu rundu. Timovi su bili jako zadovoljni i postepeno su tražil još, pa je ETCC narastao na tri runde, a sad je, sa pet, već lepo prvenstvo.
Sa 6 ili 7 rundi to bi bio pravi šampionat, ali svetska ekonomija još nije dobra. Zato u ovom trenutku ne želimo da forsiramo, svi su zadovoljni sa pet rundi, jer ekipe imaju priliku da voze ETCC i kombinuju ga s nekim drugim programom na nacionalnom nivou.
U prirodi je ETC kupa da naraste na šest-sedam događaja i bude pravi šampionat. U budućnosti o tome može da se razmišlja, ali to ne sme ne postane problem za timove, za nas, za TV distribuciju. Ako osetimo uslove povoljne za rast, napravićemo šampionat.

Koji će automobili i klase biti u ETCC dogodine?
- Videćemo koliko je potvrđenih novih vozila na konačnoj provizornoj WTCC startnoj listi, a potom zauzeti stav o ETCC. Razmišljamo o uključenju klase 1.6 turbo u ETCC, zamisao je da ona postepeno, za dve-tri godine, zameni sve S2000 automobile. U 2014. ćemo imati četiri klase: S1.6T, S2000, S1600 i monomarku.

Koliko će rundi imati ETCC dogodine i gde se vozi?
- Radićemo na istoj osnovi kao ove godine. Pet rundi, svakako Slovačka i Salcburg, najverovatnije i Brno. Sigurno najmanje jedna italijanska staza.

Utisak je da ste išli na ruku Sitroenu uvođenjem novih pravila 2014, primenom WRC oslanjanja i verovatnim odlaskom u Pol Rikar 2015?
- Ideja je bila da nova WTCC pravila startuju 2015. Sitroen je pokazao ozbiljno interesovanje, ali ako ih uvedemo jednu godinu ranije. Razgovarali smo sa FIA i svim drugim proizvođačima i odlučili da požurimo. To nismo uradili zbog Sitroena, učinili bismo isto i za Subaru ili Alfa romeo. Kad menjamo tehnička pravila, želimo da ostanu dugoročno stabilna, tako imate više prilika da privučete takmičare i zadržite ih. Jako smo srećni što stiže Sitroen i što je jedan od vozača Leb. Nastojimo da u kalendaru imamo francusku rundu, kad se fabrički Seat vrati, sigurno će od nas tražiti rundu u Španiji.

Dolazi Sitroen, ostaju Honda i Lada, da li se još neki proizvođač ozbiljno zanima za WTCC program?
- Za 2014. više niko. A za dalje, razgovaramo sa svima. Možda dođe još neki japanski, zašto ne italijanski brend? Postoji veliko interesovanje, a mi nastojimo da se što više brendova uključi u svojstvu fabričkih timova.

U 2014. će WTCC praktično imati dve klase.
- Ne. Postoji jedan WTCC sportski pravilnik, postoje novi auto i stari auto. Nisu to različite klase. Postoji jedan šampionat, jedan bodovni sistem. Kriterijum je auto: samo stari mogu da osvajaju poene za Jokohama trofej.

Dogodine bi u ETCC moglo da bude još srpskih takmičara. Kako komentarišete nastupe ovogodišnjeg, Dušana Borkovića?
- Sa dva različita automobila? Mislim da je dobar vozač, povećao je trkačko iskustvo, mogao bi biti spreman za WTCC. Tamo nije lako, ali, na osnovu onog što čujem, mislim da je jako ozbiljan, ne samo ambiciozan. Bistar je, analizira, prvo želi iskustvo, a onda da stigne na vrhunski nivo. Zanima me da li će naći mesto u WTCC, makar u Jokohama trofeju. Za vas iz Srbije ovde će sve biti drugačije kad imate domaćeg vozača. Dobro došli!

Nemoguće je gledaoce držati dva-tri sata ispred televizora

Da li ste razmišljali o uvođenju jedne „endurans“ trke u sezoni, po uzoru na Australijski V8?
- Ne. Jedna od ključnih tačaka uspeha WTCC je TV format. Sve radimo poštujući ono što je najbolje za prenose, za predstavu i TV distribuciju. Naš format trka jako je dobar proizvod i možemo ubediti više stanica da prikažu program. Teško je postići dobru TV distribuciju endurans trka, a nemoguće je gledaoca zadržati 2-3 sata ispred televizora. Le Man je Le Man, 24 časa Nirburgringa je čuvena trka, ali ćete je jako teško naći na televiziji.