SPORTSKI GLAMUR: Prva vožnja alfe mito
Trendseter za šaku evra!
Priznajemo. „Mito“ nas je podmitio već na parkingu, u blizini aerodroma u Milanu. Spektakularan dizajn i vrhunski enterijer ponuda su koja se ne odbija.
Od Milana do Torina
Dovoljno je gledati ga i uživati. Dizajn je „Alfa“, ostalo su sitnice, rekao je svojevremeno najpoznatiji srpski automobilski dizajner Marko Luković. Jasno je i zašto. Taman kada automobili odu u „svemirskom“ pravcu, Italijani se dohvate retro stila, ubace nekoliko dizajnerskih elemenata iz slavne prošlosti, pomešaju to s prefinjenom tehnologijom i naprave bezvremenski paket.
„Mito“ je, podsetimo, dobio ime od početna dva slova Milana i Torina (MiTo). U restilizovanoj verziji za 2014. godinu izlivena je nova hromirana rešetka po ugledu na „đulijetu“, pa prednji deo vozila izgleda aerodinamičnije. Druge nove odlike su antracit siva boja karoserije i brunirana završna obrada prednjih svetala.
U potpuno opremljenoj kabini sedeli smo na sjajnim stilizovanim kožnim sedištima. Tu je kožni volan, hromirani detalji... Stilski nema veće zamerke, ali smeta jeftina plastika tapecirunga vrata, što kvari pozitivan utisak.
Podešavanje čvrstine
Novo-staro oružje „Alfe“ je vešanje promenljive čvrstine, nazvano DNA (DNK). Naime, mogu se izabrati opcije „dinamik“, „natural“ i „All Weather“. Italijani su za test-vožnju, kojoj je u Milanu prisustvovala ekipa Kurira, podesili prvu, sportsku varijantu. Upravljač je u ovom režimu krut i donosi efekat po kojem su „alfe“ decenijama bile poznate, što je obezbedilo uživanje na putu. Pod volanom se oseća masivnost i sigurnost. Još više hvalimo stabilnost jer „mito“ po zavijenim putevima ide kao po šinama i gotovo je nemoguće izbaciti ga iz putanje.
Vozili smo 1,4 benzinac sa 135 KS. Hvalimo snagu, međutim, automatski menjač zna da bude neodlučan i spor ukoliko naglo dodate gas, kada mu treba sekunda da se organizuje...
Cena od oko 14.000 evra čini se korektnom. Trendset se uvek plaćao zlatom, „Alfa“ sada nudi novu opciju za uživanje.
Dobra navigaci
Multimedijalni uređaj koji je proizvela kompanija „Kontinental“ zasnovan je na sistemu „Jukonekt“. Dostupan s navigacijom ili bez nje, koja je, inače, napravljena s kompanijom „TomTom“, uređaj odlikuje 5-inčni ekran u boji osetljiv na dodir za pristup mnogim funkcijama, radiju i multimedijalnim uređajima (medija plejeru, ajpodu, ajfonu, smartfonu...) koji se mogu povezati pomoću USB porta i Aux-in konektora.
Četiri dizajna kabine
Enterijer ima četiri nove kombinacije tapecirunga: dva nova materijala „evolucione“ (crna/titanijumska ili crna/crvena), tu je „distinktiv“ nivo, zatim „QV „sportiva“ paket sa novim sportskim sedištima i belim dodacima (dostupnim samo za nivo „distinktiv“). Tu je i novi „heritidž“ crni (Heritage Black) materijal sa zavarenim „Alfa Romeo“ znakom za Quadrifoglio Verde.
Novi 0,9 motor sa 105 KS
Motor je srce i istovremeno prava snaga svakog „alfa romea“. Jedna od najvažnijih inovacija modela „mito“ za 2014. podrazumeva novi turbo „tvin-er“ motor od 0,9 litara i 105 KS sa sjajnim temperamentom i malom potrošnjom goriva. „Alfa“ deklariše potrošnju i emisiju CO2 koje su među najnižim u klasi: 4,2 litra/100 km i 99 g/km u kombinovanom ciklusu. Do 100 km/h ubrzava za samo 11,4 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 184 km/h.
Benzinci:
- 0,9 - 105 KS
- 1,4 - 78 KS
- 1,4 - 135 KS
- 1,4 - 170 KS
- LPG 1,4 turbo - 120 KS
Dizeli:
- 1,3 JTDM - 85 KS
- 1,6 JTDM - 120 KS
"NEĆU DA OLOŠ UPRAVLJA SRBIJOM" Vučić: Podigli smo zemlju iz potpune propasti, kao feniks iz pepela! Kažem vam - prekinite, o prelaznoj vladi se neće odlučivati