Ovo je savremena umetnost, pa tek onda automobilizam. Predstavljamo sve o čemu će se maštati godinama

Od njih zastaje dah.
Vremena se menjaju, ali pitanje za mnoge ljubitelje četvorotočkaša ostaje isto - šta biste kupili ukoliko biste na računu imali milione. Ovogodišnji, 84. po redu, salon automobila u Ženevi, za one koji to sebi mogu da priušte, ponudio je konkretan odgovor i rešenje tog „problema“ u vidu spektakularnih, uglavnom sportskih automobila, od čijeg zvuka iz auspuha počinje da vas hvata jeza, a njihova pojava čini da više mislite o njima nego o bilo čemu drugom.

Bentli kontinental GT spid

Najbrži serijski „bentli“ svih vremena ugledao je svetlost dana. U pitanju je superkupe „kontinental GT spid (brzina)“ nove generacije. Ispod poklopca motora krije se „monstrum“ od šest litara W12 konfiguracije, koji ima 635 „konja“ i 820 Nm. Maksimalna brzina ovog masivnog vozila iznosi čak 331 km/h!

Lamborgini hurakan

Dugo očekivani naslednik najprodavanijeg „lamborginija“ svih vremena, model „galjardo“, stigao je u vidu „hurakana“. Dizajn je za svaku pohvalu, moderan i prepoznatljiv. Pokreće ga V10 „zver“ od 5,2 litra, koja razvija ubedljivih 610 „konja“ i 560 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 3,2 sekunde, a do 200 km/h svega 9,9. Maksimalna brzina iznosi 325 km/h.

Kenigseg 1

Želite li automobil sa 1.341 „konjskom snagom“, koji juri 440 kilometara na sat? Onda je za vas pravi izbor švedski „kenigseg 1“! Ovaj spektakularni „megaautomobil“ svojim brojkama zasenio je sve druge koji su se našli u Ženevi. Pokreće ga dorađeni V8 biturbo od pet litara, koji proizvodi neverovatnih 1.371 Nm obrtnog momenta! Impresivan je i aerodinamički potisak, koji iznosi čak 610 kg pri brzini od 257 km/h!

Meklaren 650S

Ultimativni „meklaren“ od sada nosi oznaku 650S. Napravljen je po uzoru na modele 12C i P1, a rezultat su atraktivan dizajn, savršena aerodinamika i impresivan aerodinamički potisak, kao i performanse. Pokreće ga V8 biturbo od 3,8 litara, koji razvija 650 KS i 678 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi tri sekunde, a 200 km/h „hvata“ za 8,4. Maksimalna brzina je 333 km/h.

Maserati alfijeri

Legendarni italijanski proizvođač automobila „Maserati“ sto godina postojanja obeležio je fantastičnim konceptom „alfijeri“. Ovo umetničko delo na točkovima izvedeno je iz modela „granturizmo MC stradale“. Koncept je dugačak 4.590 mm, širok 1.930 mm i visok svega 1.280 mm. Pokreće ga klasičan V8 motor od 4,7 litara, koji oslobađa 460 KS i 520 Nm.

Ferari kalifornija T

Italijani su odlučili da značajno osveže „kaliforniju“, koja je kritikovana zbog pomalo čudnog dizajna, a uzori prilikom izmena bili su skuplji FF i F12 „berlineta“. Najvažnije promene desile su se ispod haube, jer se „Ferari“ vratio na turbo-motore. Pokreće ga V8 turbo od 3,8 litara sa 560 KS i 755 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 3,6 sekundi, a 11,2 do 200 km/h. Maksimalna brzina je 316 km/h.