Pojačani model ima korisnu elektronsku blokadu diferencijala, koja pomaže po lošim terenima, ali sve osvaja snažnim obrtnim momentom
MOĆNI ŠUMADINAC: Fijat 500L treking Autor: undefined

Nova konjica iz Kragujevca!
Stigao je „fijat 500L“, kojeg želimo za sebe. Tajna je pod haubom jer sada imamo moćni agregat. Počeo je da se ugrađuje dizel 1,6, koji broji 105 konjskih snaga. Subjektivni osećaj je mnogo jači - stisak gasa i auto ide odlučno napred. Ovo je najbolji „500L“ do sada i donosi daleko bolji osećaj od 1,3 dizela iako ima samo 20 KS više od njega.

Pun obrtni momenat

Do stotke stiže za 11,3 sekunde, dovoljno da završi svaki zadatak na putu. Važnije je to da pri 1.750 obrtaja vozač „ima“ punih 320 Nm obrtnog momenta. Potrošnja u gradu je korektnih šest litara.

Stabilnost je, takođe, za pohvalu. To nije slučajno jer je reč o modelu „500L treking“, koji smo imali na testu Kurira. Ne može se zvati terencem, ali ima korisnu elektronsku blokadu diferencijala.

Naime, u slučaju da jedan od prednjih pogonskih točkova proklizava, obrtni momenat se prebacuje na onaj koji ima bolju vezu sa podlogom. Pri većim brzinama u krivinama takođe nema problema. Smeta samo to što sedišta ne drže najbolje ukoliko brzo uđete u skretanje, što je danak porodičnog vozila sa sportskim ambicijama.

Cena snage

Ostalo o „šumadincu“ je poznato. Megalomanska ponuda prostora u oba reda sedišta, stilski enterijer i dobra završna obrada, za koju su zaslužni naši radnici iz fabrike u Kragujevcu. Sedišta sa novim presvlakama dodaju još otmenosti, pa je boravak u kabini istinsko uživanje. Model sa testa ima veoma bogatu opremu. Tu je odlični audio/CD/mp3 uređaj sa ekranom dijagonale 5,4 inča, osetljivim na dodir, na raspolaganju su USB i AUX utičnice...

Spoljašnjost je pretrpela neznatne izmene. Prednji odbojnik je lepši, dok je ojačan prednji i zadnji donji deo karoserije kako bi se dobilo na „of roud“ stilu, a tu je i aluminijumski prag na zadnjim vratima. Model sa testa u žutoj boji prava je atrakcija i magnet za poglede.

Mana je očekivana. „Fijat 500L“ sa 1,6 dizelom košta 16.900 evra u osnovnoj verziji, što je oko pristojnih 6.000 evra razlike u odnosu na osnovni model „nacionale“. Za utehu, garantujemo da se vlasnici najjačeg „šumadinca“ neće žaliti na uloženi novac.


Za klizavu podlogu
SISTEM TREKING

Model „treking“ označava sistem „trekšn +“. Može biti veoma koristan na klizavim podlogama. Naime, elektronska blokada diferencijala obezbeđuje da, u slučaju da jedan točak „gubi“ podlogu, prebacuje obrtni momenat na drugi sa boljom trakcijom. Opcija može biti korisna za izvlačenje na klizavici, a u „saradnji“ sa povišenim klirensom dobijamo solidnu kros opciju.

FIJAT 500L TREKING

- Motor: 1.598 ccm
- Snaga: 105 KS, 3.700 o.
- Moment: 320 Nm, 1.750 o.
- Masa: 1.440 kg
- Ubrzanje 0-100 km/h: 11,3 s
- Maks. brzina: 181 km/h
- Dužina / širina / visina: 4.270 / 1.800 / 1.679 mm
- Međuos. razmak: 2.612 mm
- Prtljažnik: 412-1.480 l
- Potrošnja na testu (grad): 6,7 l
- Cena: Od 16.900 evra