VRTLOŽNI TOK: Tojota u potrazi za nultom emisijom!
„Tojota“ želi da unapredi ekološke performanse svojih vozila, tako što će razviti gamu novih motora, koje će odlikovati niska potrošnja goriva i izvanredna termalna efikasnost.
Atkinsonov ciklus
Tehnologija za bolje sagorevanje i smanjenje gubitaka putem toplote ugrađena u ove motore usavršena je u hibridnim agregatima. To će dovesti do smanjenja potrošnje goriva za najmanje 10 procenata u poređenju sa sadašnjim vozilima. Ovi motori će se ugrađivati u modele čije redizajn sledi u skorijoj budućnosti, dok će ukupno 14 varijanti novih motora biti uvedeno širom sveta do 2015.
Jedan od motora je 1,3-litarski benzinac, koji radi po principu Atkinsonovog ciklusa, a inače se koristi u hibridnim agregatima. Primena Atkinsonovog ciklusa daje veći stepen širenja i smanjuje gubitke toplote zbog visokog stepena kompresije (13,5), što dovodi do vrhunske termalne efikasnosti. „Tojota“ želi dodatno da smanji potrošnju goriva ovih motora pomoću mnoštva inovacija, kao što su novi oblik usisnog ventila koji stvara snažan vrtložni tok (gde mešavina goriva i vazduha teče u vertikalnom vrtlogu) unutar cilindra i sistema za recirkulaciju i hlađenje izduvnih gasova (EGR), koji radi u sprezi s inteligentnim električnim promenljivim otvaranjem ventila (VVT-iE) radi boljeg sagorevanja i manjih gubitaka.
Gašenje u praznom hodu
Za rezultat novi motor će imati maksimalnu termalnu efikasnost od 38 procenata, što je najbolji rezultat među masovno proizvedenim motorima. Nove funkcije, zajedno s gašenjem u praznom hodu i drugim karakteristikama, dovešće približno do 15 odsto manje potrošnje goriva od sadašnjih vozila.
U međuvremenu, 1,0-litarski motor, razvijen zajednički sa „Dajhatsuom“, postigao je maksimalnu termalnu efikasnost od 37 procenata, zbog sličnog usisnog ventila koji stvara vrtložni tok, sistema za hlađenje i recirkulaciju izduvnih gasova, kao i visokog stepena kompresije.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore