Podređen vozaču: „Tojotina“ krstarica ima megalomansku ponudu prostora i odličan agregat. Sada konačno ima paket s bogatom opremom i dizelom koji se ne plaća papreno
Avensis - ubica kilometara Autor: Kurir štampano

„Avensis“ je gladan kilometara, ali istovremeno nema apetit prema dizelu. To je veoma lep spoj.
U ponudi je megalomanski prostor. Ovde nijedan putnik ne češe kolena, a u gepek od 480 litara staje sve. To je, uostalom, poznat paket, koji je sada samo pojačan.
„Tojota Srbija“ sada je spremila još jedan jak paket. Zove se „elegant“ i nudi sportske 17-inčne alu-naplatke, sedišta u kombinaciji kože i alkantare, grejače prednjih sedišta, parking senzore... Sve to ide uz 2,0 D4D naftaš od 124 konjskih snaga po ceni od 21.490 evra!
avensis-test-voznja.jpg
Kurir štampano 


Okret za 10,8 metara

Na put „avensisom“ svi kreću nasmejani, naročito vozači. Njemu je podređeno sve - sedi odlično, komande su mekane, preglednost dobra. Umesto umaranja, on se odmara. Što je dalje, to je bolje. Pored toga što mu je auto-put domaći teren, „avensis“ se izuzetno dobro snalazi i u gradu. Izuzetno je upravljiv i agilan, krug okretanja je fantastičnih 10,8 metara.

Restilizovani „avensis“ ostao je dosledan klasičnim limuzinskim linijama. Dizajneri nisu bili raspoloženi za eksperimentisanje. Baš zato nije najatraktivniji u klasi, ali se neće brzo ni zaboraviti.

Enterijer je kvalitetan, jednostavan i praktičan. Ipak, instrument-tabla i ekrani, iako digitalni, već su zastareli jer konkurencija poslednje dve godine „bije“ s ogromnim kolornim tač-skrinovima. To je prvi zadatak za narednu generaciju „avensisa“.
avensis-test-voznja.jpg
Kurir štampano 


Troši 6 litara u gradu

Dizel-agregat s testa 2,0 D4D (124 KS) veoma lako se nosi sa 1,6 tona teškim „avensisom“ i veliki je faktor uživanja u vožnji. Troši samo šest litara u gradu, što je vrhunski rezultat.

Sistem upravljanja EPS (Electric Power Steering) unapređen je, ali zameramo na nedostatku tvrđeg upravljača pri velikim brzinama. Za sve pohvale je ležanje u krivinama, dok ESP odrađuje posao dinamično i bez greške.
avensis-test-voznja.jpg
Kurir štampano 

Motorizacija
ŠEST AGREGATA

Pored unapređenog 2,0 D4D turbo-dizela od 124 KS, novi „avensis“ pokreće i 2,2 D4D, koji razvija 150 KS ili 177 konjskih snaga. Od benzinaca tu je 1,6 od 132 KS, zatim 1,8 (147 KS) i 2,0 sa 152 konjske snage. Svi motori upareni su sa šestostepenim manuelnim menjačima, dok se za šestostepeni automatik naplaćuje.