Koncept odlikuju težina od 890 kg i V2 motor iz „dukatija“ od 197 KS
DVOSED SA SRCEM IZ MOTOCIKLA: Folksvagen XL sport Autor: undefined

„Folksvagen“ je odlučio da superekonomični model XL1 „naoštri“, a za pogon je umesto hibridnog upotrebljen V2 motor iz motocikla „dukati superleđer“. Ujedno, ovo je 200-milioniti automobil koji je na sebi poneo čuveni znak VW.


Atraktivni koncept nazvan XL sport zablistao je na pariskom salonu automobila i privukao je veliku pažnju. Za to je pre svega zaslužna upravo kombinacija dvoseda četvorotočkaša i motora iz motocikla uparena s monokok šasijom. Za razliku od modela XL1, kog pogone TDI turbo-dizel od 0,8 litara i elektromotor, ukupne snage 75 „konja“, „srce“ sportskog koncepta je najsnažniji serijski dvocilindrični motor iz motocikla „dukati superleđer“.


Ova moćna jedinica iz 1.199 kubika oslobađa čak 197 KS, a vrti se do enormnih 11.000 o/min. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko sedmostepenog DSG menjača s duplim kvačilom, a prema fabričkim podacima, ubrzanje iz mesta do stotke iznosi 5,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 270 km/h.


Težina ovog ekskluzivnog koncepta iznosi svega 890 kilograma, a ono što jednako impresionira jeste izuzetna aerodinamičnost, jer koeficijent otpora vazduha iznosi samo 0,258. Dobrim performansama doprinosi i dorađena karoserija preuzeta od modela XL1 koja je dobila značajne sportske dodatke u vidu usisnika za vazduh, spolera i izmenjenog podvožja, a urađena je od kompozitnih materijala i ugljeničnih vlakana.