Sve je spakovano u mali „opel“. Najnovija „korsa“ je napumpana adutima i jedva čeka da se uhvati ukoštac s jakim konkurentima iz klase

Više od 12 miliona prodatih primeraka, 32 godine na tržištu i četiri generacije brojke su s kojima nova „opel korsa“ ulazi u petu fazu svog postojanja.

Dovoljno je reći da je „korsa“ jedan od najpopularnijih kompaktnih automobila B segmenta i jedan od najvažnijih „Opelovih“ modela u istoriji ove marke. Nemci su dali sve od sebe da ne omanu ni ovaj put, a Kurir je bio u prilici da se uveri u to na prvoj test vožnji „korse E“, organizovanoj u Frankfurtu i okolini.


Snaga iz 1,0 agregata

Na probi je bio petovratni model, pogonjen novim trocilindričnim turbomotorom 1,0 „ekotek“ sa 115 KS i 170 Nm momenta. Rekli bismo - savršen spoj! Motor briljira kultivisanim radom, snage ne nedostaje. Izolacija ove vrhunske pogonske jedinice dovedena je do perfekcije, pa je kabina veoma tiha. Uparen je s novorazvijenim kompaktnim šestostepenim manuelnim menjačem sa smanjenim unutrašnjim trenjem koji je veoma precizan i ugodan pri menjanju brzina.

Osim toga, peta generacija „korse“ dobila je novu šasiju s težištem nižim za 5 mm, čvršći pomoćni ram i usavršeno oslanjanje sa izmenjenom prednjom geometrijom i novom konstrukcijom zadnjeg vešanja. Tu je i novi, precizniji upravljački sistem s „mesnatim“ volanom, koji se „lepi“ za ruke. Kad se sve ovo uzme u obzir, osećaj tokom vožnje i ponašanje automobila na različitim vrstama deonica predstavlja očigledan pomak u odnosu na prethodnu generaciju.


Znatno bolja kabina

Unutrašnji prostor doživeo je znatne izmene i nema sličnosti s „korsom D“. Skladnija je i modernija, a kako tvrde u „Opelu“ - upotrebljeni su kvalitetniji materijali dostojni automobila iz viših kategorija.

Najznačajniji novitet je odličan Intelilink info-zabavni sitem s ekranom od sedam inča osetljivim na dodir. Odlikuju ga lakoća upotrebe i povezanost s pametnim telefonima, odnosno „Eplovim“ i „Android“ sistemima.

Motori
ŠTEDLJIVI, TIHI, SNAŽNI

Novu „korsu“ pogoni novi vrhunski trocilindrični 1,0 „ekotek“ turbobenzinac sa 115 KS (170 Nm), odnosno sa 90 KS (170 Nm) u slabijoj verziji. Unapređeni su atmosferski motori od 1,2 i 1,4 litra, koji imaju 70, odnosno 90 „konja“, a u ponudi je još i 1,4 turbo sa 100 KS i 200 Nm. Dizelaši su, takođe, dorađeni i usavršeni, a u pitanju su dva 1,3 CDTI, sa 75 i 95 KS. U zavisnosti od verzije motora, na raspolaganju su tri nova menjača, manuelni ili automatski sa šest brzina, kao i automatizovani manuelni šestostepeni sistem prenosa.

Vrhunska oprema
ZA KLASU ISPRED

Nova „korsa“ opremljena je najbolje do sada, a to između ostalog uključuje grejače „terma tek“ vetrobranskog stakla, grejana prednja sedišta i volan, panoramski krov, sistem za automatsko parkiranje, kameru za vožnju unazad, bi-ksenonske farove sa LED dnevnim svetlima, prednju kameru „opelovo oko“ druge generacije s prepoznavanjem saobraćajnih znakova, upozorenjem na promenu saobraćajne trake, asistencijom za duga svetla, indikatorom odstojanja od drugih vozila i upozorenjem na mogućnost čeonog sudara...