Zeleno: „Moka“ sa novim 1,6 motorom troši 4,1 litar

„Opel“ je sofisticiranim agregatom, novim dizelom 1,6 CDTI turbo sa 136 konjskih snaga, napravio još jedan veliki korak na polju zelenih tehnologija. Agregat debituje u modelu „moka“, mini SUV vozilu, koji je već prodat u 275.000 primeraka.

Ovaj neverovatno kompaktni četvorocilindarski motor, koji je već nazvan „šapćući dizelaš“ (whisper diesel), zameniće sadašnji 1,7-litarski naftaš. Novi motor pruža više snage i veći obrtni momenat - 6 KS i 20 Nm više - i to uz manju zapreminu, kao i znatno manju potrošnju goriva.

Živahni 1,6 CDTI je deo nove porodice „Opelovih“ motora izrađenih u potpunosti od aluminijuma. Verzija od 136 KS dostiže 85 KS po litru, što je rezultat bez premca u toj zapreminskoj klasi, i pruža dobar obrtni momenat od 320 Nm. Ubrzanje od nule do 100 km/h traje 9,9 sekundi, a sa 80 km/h u petoj brzini dostiže 120 km/h za samo 9,9 sekundi. Maksimalna brzina je 191 km/h.

Sa „Opelovim“ preciznim manuelnim sistemom prenosa sa šest brzina i standardnim start/stop sistemom, 1,6 CDTI „moka“ troši samo 4,1 l/100 km u kombinovanom režimu, tvrdi fabrika.

Pored brojnih mera preduzetih u cilju poboljšanja rada motora, konstruktori su se usredsredili i na smanjenje težine, koristeći aluminijum umesto livenog gvožđa pri izradi bloka motora. Postolje radilice motora i glave cilindara su takođe od aluminijuma, što omogućava uštedu na težini od 20 kilograma.

Snazi doprinosi i VTG turbina sa varijabilnom geometrijom i sistem ubrizgavanja sa zajedničkim kanalom.

Injektori ubrizgavaju gorivo pri 2.000 bara, sa do 10 pulseva ubrizgavanja po radnom ciklusu motora kako bi pružili veću snagu i omogućili bolje mešanje sa vazduhom.