Ljuto Ovo je najjači atmosferski motor u istoriji „Forda“. Iz 5,2 litra izvučeno je najmanje 500 KS

Ameri su rešili da obraduju poklonike kultnog „mustanga“ predstavivši njegovu ljutu verziju. Model nosi dobro poznatu oznaku GT350 i čuveni naziv „šelbi“, dok ispod haube tutnji zver V8.


Tu priča tek počinje. Novi GT350, osim što je najnapredniji „mustang“ dosad, ima i najjači atmosferski motor u istoriji „Forda“. Iz 5,2 litra izvučeno je, kako iz fabrike kažu, najmanje 500 konjskih snaga i 542 Nm obrtnog momenta. Osim toga, ovaj izuzetni V8 ima takozvanu flet plejn radilicu, kod koje su kolena postavljena pod uglom od 180 stepeni.


Snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača, a poseduje i ograničeni proklizavajući diferencijal. Za kroćenje ovog pastuva izabrane su vrhunske kočnice „brembo“ s diskovima od 394 mm napred i 380 mm pozadi.


Prednji deo i spojleri su znatno agresivniji, dok zadnjim delom dominiraju četiri okrugle izduvne cevi i dorađeni difuzor. Unutrašnjost odiše sportskim luksuzom. Opremljen je „maj tač“ info-zabavnim sistemom i osmoinčnim tač-skrin ekranom. Na raspolaganju je i pet modova, pomoću kojih vozač može da podešava odziv pedale gasa, kontrolu stabilnosti i trakcije, ABS, auspuhe i osetljivost volana.

Uspeh
SARADNJA KAROLA ŠELBIJA I „FORDA“

Prvi primerci „šelbi mustanga“ pojavili su se davne 1965. godine. Poneli su oznake GT350 i GT500, a proizvodila ih je kompanija legendarnog američkog automobilskog maga i vozača na auto-trkama Karola Šelbija. Specijalni modeli izrađivani su do 1970, kad je Šelbi raskinuo saradnju s „Fordom“. Saradnja je obnovljena tek 2003, a tri godine kasnije ponovo su se pojavili pojačani „mustanzi“, koji su u svom nazivu poneli slavno prezime.