ŠKOLA PNEUMATIKA: Sa zimskim gumama bezbedno u saobraćaj!
Kao i do sada, poslovni sistem AGROHIM-KEMOIMPEX sa mrežom poslovno uslužnih centara u: Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Subotici i Čačku, učinio je mnogo više da u predstojećem zimskom periodu svi korisnici usluga budu bezbedniji u saobraćaju.
Kao posebnu pogodnost za predstojeći period, poslovni sistem AGROHIM-KEMOIMPEX nudi kupcima plaćanje na 12 mesečnih rata putem čekova i platnih kartica poslovnih banaka.
Svim korisnicima usluga nudi se mogućnost rešavanja potreba u oblastima: snabdevanje sa gumama za sve vrste motornih vozila (putničke, teretne, industrijske, poljoprivredne) renomiranih proizvođača - HANKOOK, LASSA, COOPER, STARFIRE, CORDIANT, MICHELIN, TIGAR, GOODYEAR, DUNLOP, FULDA, SAVA, CULTOR, KORMORAN, KAMA, VOLTYRE itd., snabdevanje sa uljima od kojih posebno izdvajamo CASTROL, akumulatorima iz grupe VARTA i MONBAT, auto opremom i kozmetikom, kao i svim uslugama održavanja vozila a posebno uslugama "BRZOG SERVISA".
U jakoj tržišnoj konkurenciji, u kratkom vremenskom periodu, posebnu poziciju su obezbedile gume brenda LASSA. Visok kvalitet uz konkurentne cene obezbeđuju brendu LASSA veliku zastupljenost u uslovima izbirljivih kupaca, koji se tradicionalno oslanjaju na ranije prepoznatljive proizvođače. Posebno za ovu zimsku sezonu obezbeđeni su posebni uslovi promotivnih cena. Na ovaj način, ovaj najbrže rastući brend u Evropi, daje poseban doprinos ekonomičnom poslovanju i bezbednosti saobraćaja.
Dobro je znati ili se podsetiti na sve što je potrebno za bezbednu vožnju u zimskim uslovima pa zato i dajemo kratke savete:
Kada je potrebno staviti zimske gume?
Ova oblast je regulisana Zakonom, kojim se propisuje da se zimske gume moraju imati na vozilu od 1. Novembra do 1. Aprila. Tolerancija postoji ukoliko nema zadržanog snega na kolovozu.
Kako prepoznati istrošenost guma i potrebu za novim?
Postoje brojni parametri koji se moraju sagledati pri oceni stanja. Prvi je indikator istrošenosti guma, koji se nalazi na samoj gumi i signalizira da ne ispunjava uslove za prianjanje na putu.
Drugi je stalna i duga izloženost spoljnim uticajima, koji dovode do toga da guma ispuca na boku. Svemu bi trebalo dodati i činjenicu da guma, od momenta kada se stavi u upotrebu, ne bi trebalo da bude starija od 5-6 godina. Prema Pravilniku Zakona o bezbednosti saobraćaja za putnička vozila je minimalna dubina šare 1,6 mm za letnje gume odnosno 4 mm za zimske gume. Dubina šare je veoma bitna stavka, koja itekako utiče na Vašu bezbednost i bezbednost ostalih učesnika u saobraćajuNajsigurniji način da utvrdite neophodnost nabavke novih guma je da u našim servisnim centrima od kvalifikovanih lica dobijete ocenu stanja postojećih i potrebe za kupovinom novih guma.
Želite da kupite nove gume za Vaše vozilo, ali ne znate kako?
Najosnovnija prepoznatljivost svake gume je dimenzija. Gume se proizvode u mnogo dimenzija i razlikuju se od vozila do vozila. Oznaka dimenzije daje se u obliku npr. 205/55 R16 i nalazi se na svakoj gumi.Prvi broj predstavlja širinu guma (širinu gazeće površine) u milimetrima. U našem primeru širina je 205 milimetara.Drugi broj je profil gume, odnos između visine bočnog zida i širine gazeće površine izražen u procentima. U ovom slučaju, visina je 55% širine gume.R16 je broj koji označava da je guma radijalne konstrukcije prečnika 16 inča (cola). Najsigurniji način da saznate odgovarajuću dimenziju gume za vaše vozilo je da pogledate na gumama koje su trenutno montirane ili podatak uzmete iz proizvodnog uputstva vozila. Određeni tipovi vozila imaju različite dimenzije guma na prednjoj i zadnjoj osovini!Pojedini proizvođači umesto oznake R za prečnik koriste oznaku ZR što je isto. Tako da ako imate gumu koja je ZR16 slobodno je možete smatrati kao R16. Kada znate dimenziju guma na sajtu našeg poslovnog sistema lako možete pretražiti kompletnu ponudu.
Zašto bi trebalo kupovati nove, a ne polovne gume?
Polovne gume, koje se uglavnom kupuju u inostranstvu , su najčešće na zakonskoj granici svog eksploatacionog veka. To znači da će skoro 3 puta brže doći do njihove zamene u odnosu na nove gume.Polovne gume su stare i po nekoliko godina, pri čemu su u upotrebi bile izložene raznim uticajima, koje dovode do njihovog propadanja i oštećenja.Usled svega, kod polovnih guma su vozne karakteristike, prijanjanje i zaustavljanje, daleko ispod standarda, pogotovo na mokroj podlozi, a sve to ima direktan uticaj na bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Zašto je poželjno pumpanje guma azotom?
Postoje brojne prednosti azota u gumama u odnosu na komprimovani vazduh, a najvažnije su :1. Pritisak u gumama je u direktnoj vezi sa temperaturom. Ukoliko temperatura raste, raste i pritisak, i obrnuto, ukoliko temperatura pada, pada i pritisak. Azot značajno umanjuje taj uticaj.2. Azot produžava vek trajanja guma, jer se manje zagrevaju.3. Azot utiče na sporiji proces oksidacije i tako sprečava koroziju čeličnih felni, unutrašnje žičane strukture gume i ventila.4.Azot utiče na manji otpor prilikom kotrljanja gume, što dovodi do manje potrošnje, i obezbeđuje bolji kontakt sa podlogom, samim tim bolju upravljivost.Ovu vrstu usluge, koja daje brojne pogodnosti gumama i vozačima, pod vrlo povoljnim uslovima pružaju svi naši servisni centri.
Zašto koristiti uslugu "HOTEL ZA GUME"?
Pre svega, potreba se javila u skladu sa sve većim zahtevima urbanog življenja i manjka prostora za odlaganje vansezonskih guma u pogledu veličine tog prostora i u pogledu uslova, koji su neophodni da bi gume i sledeće sezone imale upotrebnu vrednost, pri čemu se misli na odsustvo vlage i jake svetlosti.Poslovni sistem AGROHIM-KEMOIMPEX po promotivnim cenama nudi ovu mogućnost komfora kada je u pitanju skladištenje vansezonskih guma.
Šta sve utiče na brzu potrošnju guma?
Gume se vremenom prilikom upotrebe troše, ali postoje brojni načini da se njihov životni vek produži.Najpre se misli na stil vožnje. Agresivna vožnja, nagla ubrzanja i kočenja, dovode do toga da se gume brže troše u odnosu na potpuno drugačiji stil vožnje, kada se vozi odmereno.Neodgovarajući pritisak u gumama dovodi do toga da se brže i neravnomerno troše. Ukoliko je pritisak nizak, gume će se brže potrošiti na bokovima, a ukoliko je visok, gume se brže troše u središnjem delu gazeće površine. Zato bi trebalo vršiti redovne kontrole pritiska u gumama.Do neravnomerne potrošnje guma može doći i ukoliko sistem upravljivosti nije podešen prema proizvodnim zahtevima. Tada se preporučuje reglaža ili centriranje trapa. Naši servisni centri, opremljeni najsavremenijim uređajima i kvalifikovanom radnom snagom, garantuju kvalitet usluge podešavanja geometrije trapa na vozilu.Neprilagođene gume vremenskim uslovima dovode do njihovog bržeg trošenja. Leti, pri visokim temperaturama, ukoliko vozite na zimskim gumama., itekako skraćujete njihov vek upotrebe.
Kako se utvrđuje starost gume i koliko je ona presudna prilikom kupovine novih guma?
Starost guma se utvrđuje na osnovu oznake na boku svake gume. Potrebno je da se pronađe oznaka DOT sa četvorocifrenim brojem npr.0314, što podrazumeva da je guma proizvedena u 3. nedelji 2014. godine.Starost guma prilikom kupovine nove gume je mnogo manje bitna u odnosu na način na koji su se te gume skladištile. Upravo se na to i odnose zakonske regulative razvijenih zemalja sveta, kojima se propisuju uslovi skladištenja i krajnji rok posle koga se gume ne smeju prodavati.Propisno uskladištene gume ne smeju biti izložene sunčevim zracima, visokim temperaturama, vlažnosti, hemikalijama, uljima i ostalim spoljnim uticajima.Nacionalni savezi proizvođača guma širom sveta zauzimaju stav da su gume nove ukoliko nisu starije od 5-6 godina i da su pravilno uskladištene, a nakon toga se mogu prodavati uz obavezan pregled stručnjaka pre stavljanja na vozilo.Tek nakon 10 godina od datuma proizvodnje bi trebalo gume povući iz prodaje i zameniti novim.
Dočekajte zimu spremni i uživajte u bezbednoj vožnji uz brzu i kvalitetnu uslugu u sistemu AGROHIM-KEMOIMPEX.
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)