KLASA: Novi VW pasat b8 stigao u Srbiju!
Novi „pasat B8“ stigao je u Srbiju. Osnovni model košta 22.618 evra sa 1,4 TSI benzincem od 125 KS i manuelnim šestostepenim menjačem. Tim povodom „Porše SCG“ upriličio je test-vožnju Beograd-Kragujevac.
Dobro je jer se prvi utisak ne razlikuje od onoga što smo gledali na službenim fotografijama.
Uočljive promene
Školski primer čiste limuzinske generacije, bez dizajnerskih egzibicija. Prednji deo vozila, s otvorima za vazduh okrenutim prema spolja i sjajnom hromiranom maskom hladnjaka, koja uokviruje farove u jednu liniju, deluje široko i snažno. Ovaj utisak pojačava i unazad nagnuto prednje vetrobransko staklo, koje doprinosi aerodinamičnom izgledu siluete. LED diode na farovima odlično su se uklopile u eleganciju „pasata“, dok zadnja svetlosna grupa ima promenljivu grafiku.
Velika novina je digitalna instrument tabla. Gotovo je ista kao u novom „audiju TT“. Na TFT ekranu od 12,3 inča može se komandovati gotovo svim funkcijama u vozilu. Uz doplatu stiže i hedap displej.
Vozili smo agregat 2,0 sa 150 konjskih snaga. Ubrzanja su dobra, kao i potrošnja jer smo bez naročite štednje do Kragujevca ostvarili prosek od oko 6,7 litara.
Svetski novitet
Svetski novitet u „pasatu“ je opcional i u slučaju kritičnog zdravstvenog stanja, odnosno delimično preuzima upravljanje vozilom. Sistem se aktivira kad sistem za ostanak u saobraćajnoj traci „lejn asist“ ustanovi da vozač ne okreće upravljač i ne reaguje na upozorenje. Sistem nakon toga pokušava da kratkim pritiskanjem kočnice, zvučnim i optičkim signalima upozorenja i vožnjom levo-desno u okviru saobraćajne trake reaktivira vozača, ali i da upozori ostale učesnike u saobraćaju. Ukoliko i dalje nema preuzimanja upravljanja, sistem kontrolisano u potpunosti zaustavlja auto. Na taj način je, u granicama sistema, moguće sprečiti saobraćajni udes.
Pogon
ZASAD TRI MOTORA U SRBIJI
Novi „pasat“ zasad pokreću benzinci 1,4 TSI (125 i 150 KS), 1,8 TSI (180 KS) i 2,0 TSI (220 i 280 KS). Od dizelaša su dostupni 1,6 TDI (120 KS) i 2,0 TDI (150, 190 i 240 KS). U ponudi je i „zeleni“ hibrid, koji se sastoji od 1,4 TSI benzinca i elektromotora, ukupne snage od 211 „konja“, dok autonomija samo s električnim pogonom iznosi oko 50 kilometara.
Za početak, u Srbiji će se prodavati motor 1,4 TSI (150), zatim 2,0 TDI (150 KS) i 2,0 TDI bi-turbo sa 240 KS.
Uočavanje pešaka
BOLJA ZAŠTITA PEŠAKA
Sistem „front asist“ s funkcijom naglog kočenja u gradu dobija se uz opcioni paket „plus“. Sistem pomoću dva senzora na prednjem delu vozila, radara iza maske hladnjaka i kamere u donjem delu unutrašnjeg retrovizora nadzire prostor ispred vozila i registruje, na primer, kad pešak iznenada stupi na kolovoz. Istog trenutka dobijate zvučno i optičko upozorenje. Ukoliko tada ne aktivirate kočnicu, kratak pritisak na nju upozoriće vas na kritično odstojanje. Ukoliko ni tada ne aktivirate kočnicu, sistem će automatski pokrenuti puno kočenje.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega