X FAKTOR: Vozili smo tojotu ajgo!
Novi „ajgo“ zadovoljava najstrože dizajnerske, praktične, vozne, ekološke i ostale performanse. Školski primer kako nova generacija gazi korak dalje na svim planovima.
Majstor za grad
Sve počinje spoljnim linijama i „svemirskim“ dizajnom. Naročito na modelu sa testa, prožetim plavim linijama. Nosilac izgleda je X prednja maska, koju deli sa „jarisom“. Zadnji deo sa uspravljenom dugačkom svetlosnom grupom i blago zatamnjenim staklima složio je kockice.
Prava je retkost da u vozilu skromne dužine odlično sede vozači visoki i 190 centimetara, kao što je ovde slučaj.
Doduše, tada pozadi ostaje minimum prostora za kolena. Ipak, četiri odrasla putnika ovde mogu komotno da se voze na gradskim relacijama.
Kabini je udahnuta živost, pre svega zbog kombinacija boja i spoja digitalnih i manuelnih instrumenata. Ovde nema monotonije. Centralnu ulogu zauzima veliki pokazivač brzine, dok je obrtomer sa strane digitalan. Nema pokazivača temperature motora, ali najvećem broju korisnika „ajgoa“ to je nepotrebni indikator.
Kolor ekran multimedijalnog sistema je standard, ali i kamera pozadi, veoma korisna za parkiranje. Pritiskom na dodir se upravlja brojnim funkcijama vozila, šteluje se muzika, ali se navigacija doplaćuje. Enterijer se može personalizovati na stotine načina, može da se menja boja plastike kod ventilacije.
Solidno ubrzanje
Samo jedan motor pokreće „ajgo“. Ima 998 ccm i 69 konjskih snaga. Do 100 na sat stiže za 14 sekundi, što je dovoljno za sve gradske potrebe. Sve pohvale na zvuk motora jer se sada ne čuju loši akordi trocilindraša, već stiže blago rezak ton.
Na testu smo lako spuštali prosek ispod šest litara u gradu, mada je nerealno spustiti ispod 5,5 litara. Najbitnije je to da se „ajgo“ vozi veoma lako, dok probijanje kroz gradsku gužvu predstavlja uživanje. Servo je jak, menjač dobar, sve je pri ruci i ostavlja veoma ozbiljan utisak.
Cena osnovnog modela od oko 8.600 evra je veoma prihvatljiva.
Prostor
GEPEK VEĆI ZA 29 LITARA
Novi „ajgo“ je samo 9 mm duži od prethodnika, ali je prostor odlično organizovan. Prostor za glavu je povećan 7 mm, iako je novi model niži za 5 mm. Prtljažnik je narastao za 29 litara, a sada mogu da se komotno smeste gajbe piva, što je bio zahtev brojnih korisnika iz Evropske unije.
Standard
BOGATA OPREMA
Početna cena za osnovni model sa troja vrata iznosi 8.670 evra, čija oprema uključuje i klimu, podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, VSC (sistem stabilnosti), šest vazdušnih jastuka, audio-uređaj sa dva zvučnika, AUX/USB ulaz, LED dnevna svetla i HAC sistem pomoći pri kretanju uzbrdo kao standard...
TOJOTA AJGO
Motor:998 ccm
Snaga: 69 KS, 6.000 o.
Momenat:95 Nm, 4.300 o.
Međ. raz:2.340 mm
Masa:1.240 kg
Prtljažnik:168 litara
0-100 km/h: 14,2 s
Maks brzina: 160 km/h
Potrošnja na testu: 5,9 l
Osnovni model: Od 8.670 €
U TOKU JE SASTANAK VRHA SNS U ZGRADI PREDSEDNIŠTVA: Prisustvuje i predsednik Srbije Aleksandar Vučić