AKCIJA: „Jarisu“ su zamerali na ceni bogatijih paketa opreme, ali sada je u „Tojoti“ popust od oko 1.800 evra na model s benzincem 1,33
VRH KLASE: Vozili smo tojotu jaris 1,33! Foto: Kurir

Hiljadu novih delova, 85 miliona evra i 576.000 sati rada na razvoju i istraživanju ugradila je „Tojota“ u redizajn „jarisa“ treće generacije! „Problem“ je u tome što prethodnom nije baš ništa falilo.

U tome leži tajna uspeha „Tojote“! Pun gas kada se vozi na putu razvoja i inovacija. Novi model je još bolji i sigurno među top-tri u segmentu. To je konstanta koja traje od 1999, kada je stvoren prvi „jaris“, što je bila jedna od najvećih automobilskih revolucija svih vremena!
tojota-jaris.jpg
Foto: Kurir


Matematička preciznost komandi, stabilnost, prostranost, performanse i, što je najvažnije, uživanje u vožnji. To je kratak opis restilizovanog modela. Enterijer je kvalitetan i moderan. Za šta god se uhvatite, oseća se kvalitet pod prstima. Ipak, ponovo zameramo to što je „Tojota“ kod treće generacije ukinula čuveni optički displej. To je učinjeno usled besmislenih novinarskih kritika o navodnoj nepreglednosti.


Zanimljivo je to da B segment raste, ali „jaris“ ostaje na 3.885 milimetara. Međutim, nekim čudom on je jedan od najprostranijih u klasi. I kad visok vozač pomeri sedište pozadi, iza njega može da se udobno smesti odrasla osoba. S druge strane, lako se parkira na malom prostoru, posebno jer ima kameru pozadi.


Motor 1,33 sa 100 KS je odličan. Na niskim obrtajima radi kultivisano, a zna i da potegne. Ubrzanje do 100 na sat traje solidnih 11,7 sekundi. Pri velikim brzinama „jaris“ je miran, ali i dobro izolovan od zvuka. U krivinama je neutralan i stabilan, a s druge strane, „pegla“ neravnine i „ležeće policajce“ kao automobili iz više klase. Sve vreme prisutan je metalni zvuk motora, što je veoma pohvalno. Menjač sa 6-stepeni je veoma precizan s kratkim hodovima i kruna je odlične upravljivosti, dok se potrošnja u gradu lako spušta ispod šest litara.


Zameramo visoku cenu za skuplje pakete opreme, ali trenutno „Tojota Srbija“ nudi popust od oko 1.800 evra, pa se najjeftinija varijanta u paketu „luna“ s motorom 1,33 nudi za veoma prihvatljivih 10.990 evra.

Motori
HIBRID I DALJE U PONUDI

Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca - trocilindrični od jednog litra sa 69 KS i snažniji od 1,33 sa 99 konja. Čast dizelaša brani poznati 1,4 sa 90 KS, a za one koji su spremni da izdvoje malo više novca, tu je hibrid koji čine 1,5-litarski benzinac sa 100 KS.