POSKUPEĆE POLOVNJACI: Uvoznici to rade za dobro Srbije, evo šta kažu
BEOGRAD - Ukoliko prođe ideja uvoznika novih automobila, koju podržavaju i stručnjaci za bezbednost u saobraćaju, svaki automobil koji ulazi u Srbiju morao bi da ima bar evro 4 motor.
Prema navodima uvoznika novih automobila država bi trebalo da zabrani uvoz automobila sa evro tri motorom i uvede pravilo po kojem bi donja granica za uvoz polovnjaka bila evro četiri motor. Iako su bezbedniji i ekološki bolji, ovi automobili, međutim, koštaju od 10 do čak 50 odsto više nego slični sa evro tri motorom.
– U Evropi su već u upotrebi kola sa evro šest motorom, dok se kod nas voze ona sa evro tri motorom, koji je ekološki neprihvatljiv za zemlje EU, zbog čega ti automobili i završavaju kod nas. Drugo, ta vozila nisu dovoljno bezbedna, pa je naš stav da bi uvoz polovnih vozila trebalo podići barem za jednu evro normu, jer su evro tri vozila stara i po 15 godina i kako god da su održavana ne prelaze nešto što se može smatrati minimumom bezbednkosnih normi - objašnjava Milan Vukasović koordinator Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.
S druge strane, vozila sa evro četiri motorom daleko su skuplja od “trojki” što bi mogao da bude veliki problem većini ionako osiromašenih vozača. Od 45.664 polovnjaka, koliko je uvezeno prošle godine, oko 55 odsto njih je sa evro tri motorom.
U Ministarstvu saobraćaja nisu hteli da komentarišu da li će zabraniti uvoz “trojki”, ali su svejedno naglasili da su u vreme kada su važeća pravila o uvozu donesena, samo nova vozila imala evro četiri motor.
Poređenja radi, “fijat punto 1,2″ sa evro 3 motorom iz 2008. godine košta 2.225 evra, dok isti sa evro 4 motorom iznosi 2.500 evra. Isto tako “pežo 3072,0″ iz 2005. sa evro 3 motorom košta 3.330 evra, dok sa evro 4 motorom iznosi 4.400 evra.
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta