Novi model deli pogon sa „džipom renegejd“, što znači da se odlično snalazi na asfaltu, ali ume da se probija i po šumovitom terenu
TRENDSETER 500X: Američka škola! Autor: Mladen Radulović

Italijanski vestern drugi deo! Američki nezaustavljiv pogon, napravljenu u „Džipu“, u koaliciji sa italodizajnom - jak tandem za početak velike avanture!
fijat-500l-fijat-fijat-500x.jpg
Mladen Radulović 


Novi 500X nedavno je stigao u Srbiju, a odmah i na test Kurira. „Fijat“ je napravio veliki korak napred. Reč je o krosoveru koji svoje mesto traži u trendset klasi, što znači da je početna cena oko 17.000 evra. Puca visoko, ali za to ima i snažne argumente, pre svega na planu dizajna, kvaliteta i pogona.
fijat-500l-fijat-fijat-500x.jpg
Mladen Radulović 


Atraktivna kabina

Kvalitet se odmah nameće u kabini. Materijali su veoma dobri, instrument-tabla digitalna i sofisticiranog dizajna. Svakom delu posvećena je pažnja - upravljaču, dizajnu tastera, rukohvatu... Mesta ima za petoro, mada ne koliko u modelu 500L iz Kragujevca. Zameramo samo na skromnom prtljažniku od 350 litara, zajedno s rezervnom gumom.

Uživanje počinje tek s prvom brzinom. Ovaj član čuvene porodice 500 najbolje se od svih snalazi na asfaltu, ali zna i da skrene s puta. Ništa čudno jer pogon deli s modelom „džip renegejd“, mada ne treba zaboraviti „Fijatove“ mini-penjače, pre svega „pandu 4x4“.
fijat-500l-fijat-fijat-500x.jpg
Mladen Radulović 


Na testu smo imali model s pogonom na prednjoj osovini, koja doduše poseduje simulaciju terenskih mogućnosti jer po potrebi prenosi obrtni moment na levi, ili desni točak, u zavisnosti od toga koji od njih ima bolju trakciju. Pod haubom smo imali dizelaša 1,6 sa 120 konjskih snaga.
fijat-500l-fijat-fijat-500x.jpg
Mladen Radulović 


Odličan naštaš ima snagu u svakom momentu, radi kultivisano, a bez štednje u gradu troši sedam litara. Sve to u spoju je sa odličnom trakcijom. U krivinama 500X veoma je stabilan, a i kad se pretera, putanja je predvidiva.
fijat-500l-fijat-fijat-500x.jpg
Mladen Radulović 


Nije jeftin

Košta 17.000 evra, što nije jeftino, ali kvalitetom, dizajnom i uživanjem koje nudi opravdava tu cenu.

Dve varijante
ZA GRAD I ZA ŠUMU

Novi 500X ima „urban“ verziju, namenjenu za vožnju na asfaltu, sa simulacijom pogona za terene van puta. Druga varijanta je „kros“, za ljubitelje silaska s puta. Osim pogona 4x4, uočljive su razlike na branicima i ojačanja delova koji mogu doći u kontakt s podlogom.