PRESTIŽ, ELEGANCIJA, NAPREDAK: Ovo je nova opel astra!
"Opel" i segment kompaktnih automobila - ova posebno uspešna priča započinje sa kadetom 1936., a nastavila ju je nova "astra", koja predstavlja 11. generaciju "Opelovog" modela u C segmentu. Do sada, 24 miliona kadeta i "astri" je napustilo fabrike. Sada je "Opel" ponovo spreman za novo poglavlje kada je u pitanju istorija bestselera iz niže srednje klase.
Nova generacija "astre" je bazirana na potpuno novoj arhitekturi male mase, koja će biti pogonjena isključivo novom generacijom agregata, a ponudiće komponente i sisteme poznate iz viših segmenata automobila.
„Kura mršavljenja“ je učinila da je "astra" više atletska nego ikada ranije. Kratko rečeno, nova "astra" kombinuje efikasnost sa elegancijom i redefinisaće segment kompaktnih automobila kada su u pitanju inovacije koje poseduje. "Opel astra" će svetsku premijeru proslaviti na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu ove jeseni, od 17. do 27. septembra.
„Tri osnovne vrednosti su odlučujuće kada je u pitanju nova astra – efikasnost, inovativnost i dinamičke performanse“, rekao je šef Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann). „Naši inženjeri su je razvili bukvalno započevši od praznog lista papira. Nova "astra" je do 200 kg lakša u odnosu na model koji nasleđuje, a atletski dizajn to čini i vidljivim. Dimenzije su redukovane ali prostranost i komfor su značajno poboljšani. Ispod haube nove "astre" će se naći agregati poslednje generacije. Brojne nove tehnologije i sistemi asistencije iz luksuznijih segmenata podižu komfor i bezbednost "astrinih" putnika na viši nivo, uz naš personalni sistem konektivnosti i servisnu asistenciju Opel OnStar, izuzetno moderan sistem integracije mobilnog telefona, kao i revolucionarno, potpuno LED matrix IntelliLux osvetljenje.“
Štednja tamo gde je potrebna: Nova arhitektura
Lakša, štedljivija i agilnija, a u isto vreme komfornija - nova "opel astra" zadovoljava sve ove zahteve zahvaljujući svom uspešnom „fitnes“ programu. Vizionarski Monza koncept, otkriven na Salonu automobila u Frankfurtu 2013., bio je uzor u stvaranju jedaneste generacije Opelovog kompaktnog modela. Po dr Karl-Tomasu Nojmanu, svaka komponenta i svaki element dizajna Monza koncepta odiše efikasnošću. Nova Astra strogo prati tu viziju. U zavisnosti od modela i nivoa opreme, biće od 120 do 200 kg lakša u odnosu na odlazeći model. Potpuno nova mehanička platforma igra glavnu ulogu u redukciji mase. Svaka komponenta je proverena po pitanju kompaktnog dizajna i upotrebe lakih materijala. Masa „školjke“ je smanjena za 20 odsto, sa 357 na 280 kilograma. Pored toga, dodatne mere primenjene na šasiji su rezultirale sa dodatnih 50 kilograma uštede, što uključuje upotrebu čelika visoke i izuzetno visoke čvrstoće i smanjene mase, kompaktnih podšasija, kao i redukovanje mase na prednjoj i zadnjoj osovini.
Krajnji rezultat ovog fitnes programa: agilnost i komfor u vožnji su poboljšani kod nove Astre. Ona ima bolji odziv, bolje prolazi krivine i pruža mnogo direktnije sveukupno vozačko iskustvo. Ukratko, nova Astra je zabavnija za vožnju nego ikada ranije.
Samo najbolje: novi pogonski portfolio
Agregati u novoj Opel Astri podržavaju ovu tvrdnju. Ispod haube svake nove Astre, naćiće se po jedan član potpuno novog porfolija motora. Izlazna snaga ide u rasponu od 70kW/95 ks do 147 kw/200 ks. Dizel i benzinski motori sa zapreminom do 1,6 l imaju tri zajedničke osobine: kombinuju vrhusku efikasnost sa izuzetnim odzivom i kulturom rada.
1.6 CDTI sa širokim rasponom izlaznih nivoa snage, startujući sa 70 kW/95 ks, pokriva dizel ponudu, dok je 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (77 kW/105 ks) osnovni benzinski motor. Glavna atrakcija u ponudi motora kada je Astra u pitanju je potpuno novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, četvoroclindarska jedinica iz iste porodice kao i manji jednolitarski, ali u isto vreme moćni, trocilindarski agregat. Ovaj motor, u potpunosti napravljen od aluminijuma, svoju premijeru će imati sa 107 kW/145 ks. Impresionira svojim dinamičkim odzivom i visokim performansama, uz smanjenu potrošnju goriva. Motor raspolaže maksimalnim obrtnim momentom od 250 Nm već pri niskim obrtajima. Maksimalna snaga je dostupna između 1.800 i 4.000 o/min – što je savršeno za pružanje zadovoljstva u vožnji u kombinaciji sa efikasnošću. Zahvaljujući svojoj konstrukciji, novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo dodatno doprinosi manjoj masi vozila. Samo aluminijumski blok teži deset kilograma manje u odnosu na jedinicu od kovanog čelika, prisutnu kod aktuelnog 1,4 litarskog turbo agregata.
Gde se atletski dizajn susreće sa prostranošću: Savršena Astrina simbioza
Dizajn nove Astre takođe demonstrira efikasnost i ponovo je Monza koncept bio uzor. Evolucija filozofije Opelovog dizajna „Gde se vajarsko umeće susreće sa nemačkom preciznošću“, nameće da nova Astra privlači pažnju više novom, izraženijom atletskom pojavom, nego mišićavim izgledom. Opelova „munja“ je u centru hromirane pregrade na masci hladnjaka, a karakteristično „sečivo“ se pruža prema nazad, što novu Astru odmah čini prepoznatljivim članom Opelove porodice. Prednja svetla se utapaju u masku hladnjaka sa kojom čine grafičku celovitost. Najprimetniji dizajnerski element je podeljeni C stub, koji kreira impresiju plutajućeg krova. Igra svetlosti i senki je dodatno naglašena horizontalnom prečkom iznad logoa marke, koja povezuje zadnja svetla. Astra ne izgleda manja, ona jeste manja. Sa ukupnom dužinom od 4,37 metara, gotovo je pet centimetara kraća u odnosu na prethodni model. Sa visinom od 1,46 metara, takođe je i 2,6 cm niža. Sve ovo je imalo uticaj na aerodinamiku i efikasnost, jer koeficijent otpora vazduha nove Astre iznosi ispod 0,30.
Manja spolja ali veća unutra – Opelovi inženjeri su odgovorni za ovo uspešno ostvarivanje nemogućeg. Međuosovinsko rastojanje možda jeste smanjeno za dva centimetra, ali je količina prostora unutar vozila porasla. U kombinaciji sa novodizajniranim sedištima, putnici na zadnjoj klupi mogu da uživaju u dodatnih 35 milimetara prostora u pojasu kolena. Pored toga, udaljenost između prednjih i zadnjih sedišta je takođe povećana, što poboljšava komfor i osećaj prostranosti. Visokokvalitetan kokpit i instrument tabla uspešno prenose karakteristike dizajna spoljašnjosti u enterijer, na taj način kompletirajući uvođenje nove generacije stajlinga u novu Astru. Glavnu karakteristiku čine čiste površine, što se reflektuje manjim prisustvom kontrolnih prekidača i dugmića, uz veliki kolor displej osetljiv na dodir, koji se nalazi na vrhu centralnog grebena.
Danonoćna pomoć i servis na putu: Sjajna konektivnost sa Opel OnStar sistemom
Svi novi modeli se drže sledećeg principa: Opel je demokratizovao tehnologije i inovativne sisteme iz viših segmenata, Opel čini inovacije priuštivim. Dobar primer je domen konektivnosti. Nova generacija Astre je prvi Opelov model koji će biti dostupan sa personalnim konektivnim sistemom i servisnim asistentom pod imenom Opel OnStar, i to od samog lansiranja. Opel OnStar kupcima nudi širok spektar bezbednosnih servisa i servisa koji se odnose na komfor. Ukoliko se vazdušni jastuk aktivira, Opel OnStar će automatski biti upozoren. Savetnik tada kontaktira vozilo u cilju određivanja da li je pomoć neophodna. Ukoliko nema odgovora, hitna služba se odmah šalje na lokaciju vozila. Ovo je samo jedan primer prednosti nove servisne asistencije. Vozačima i putnicima je OnStar dostupan 24 časa dnevno, 365 dana u godini. Bez obzira da li im je potrebna asistencija na putu ili neki drugi servis, OnStar savetnik je u svakom momentu spreman da pomogne. Pored toga, OnStar novu Astru pretvara u 4G LTE mobilni Wi-Fi izvor. Do sedam uređaja, od pametnih telefona do tableta, mogu simultano da budu povezani.
Dodatno, nova generacija IntelliLink info-zabavnog sistema će svoju premijeru proslaviti zajedno sa debitovanjem nove Astre. S obzirom da je kompatibilan sa Android Auto i Apple CarPlay sistemima, u potpunosti će uvesti svet mobilnih telefona u automobil, i na taj način debitovati u C segmentu vozila. Svaki od sistema se zasniva na aplikacijama na koje se korisnici najčešće oslanjaju. Android Auto se zasniva na Google mapama, Google Now, mogućnošću glasovnog komuniciranja sa Googleom, kao i grupi rastućih domena, prvenstveno onih vezanih za slušanje muzike i slanje poruka, gde se ističu WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify, kao i plejeri za slušanje muzike sa interneta. Kompletna lista podržanih aplikacija je prisutna na Android.com/auto. Apple CarPlay izdvaja aplikacije iPhonea kojima želite da pristupite tokom vožnje i prikazuje ih na displeju vozila, na inteligentan i jednostavan način. Na taj način vozač može da obavlja pozive, šalje ili prima poruke i sluša muziku, ili putem ekrana osetljivog na dodir ili glasovne komande putem Siri aplikacije. Apple CarPlay podržava aplikacije vezane za telefon, poruke, mape, muziku kao i spoljnje aplikacije, kompatibilne sa sistemom. Kompletna lista aplikacija može da se pronađe na Apple.com/ios/carplay. Funkcije mogu da se kontrolišu putem velikog, razmere do osam inča, ekrana osetljivog na dodir, lociranog na centralnom grebenu, preko komandi na volanu (jačina) ili putem glasovne komande.
Premijum tehnologije u kategoriji kompaktnih automobila: IntelliLux LED® i „kompanija“
Ovo je apsolutni novitet i izuzetna bezbednosna komponenta u novoj Astri. Opel je patentirao revolucionarno, potpuno LED matriks osvetljenje nove generacije, koje obezbeđuje vožnju bez neželjenih „blicanja“ zbog dugih svetala, što je sistem po prvi put prisutan u C segmentu, i to u novoj Astri.
Novo osvetljenje se sastoji od 16 LED segmenata, po osam na svakoj strani vozila. LED matriks sistem automatski i konstantno prilagođava dužinu i distribuciju svetlosnog snopa, u svakoj saobraćajnoj situaciji. U tom procesu, funkcioniše zajedno sa Opel Eye prednjom kamerom. Čim vozilo napusti urbano orkuženje, duga svetla se automatski aktiviraju, i ostaju aktivna. Pri brzini od 80 km/h, vozači u ovom slučaju detektuju objekte kraj puta 30 do 40 metara ranije nego što je to slučaj sa konvencionalnim halogenim ili ksenonskim svetlima. Ovo obezbeđuje dodatnih 1,5 sekundi za reakciju. Zaslepljivanje drugih učesnika u saobraćaju takođe nije problem. Kada kamera detektuje izvor svetla od vozila iz dolazećeg ili odlazećeg smera, individualne LED diode u datoj zoni se deaktiviraju, jednostavno „iskrojivši“ željenu osvetljenu zonu oko vozila. Ostatak puta i okruženja ostaju izuzetno dobro osvetljeni. Sa ovim stepenom preciznosti i prilagođavanja, LED matriks sistem osvetljenja podiže ovu tehnologiju na viši nivo.
Ne samo da ovaj sistem osvetljava okruženje sjajnije nego konvencionalni sistemi, već on takođe pruža mnogo duži radni vek u odnosu na halogene i ksenonske farove. Još jedna prednost se ogleda u tome što mehaničke kretnje unutar kućišta više nisu potrebne – individualni LED segmenti se pale ili gase u odnosu na datu situaciju, što takođe doprinosi dužem veku trajanja.
Pored Opel OnStar i IntelliLux LED® , budući kupci Astre mogu da očekuju čitav niz bezbednosnih sistema, sistema asistencije i unapređenja komfora. Mnoge od ovih stvari su neprikosnovene u C segmentu. Asistencija detektovanja saobraćajnih znakova i držanja vozne trake sa sistemom upozorenja izlaska iz vozne trake, uz indikaciju udaljenosti na vozilo ispred sa sistemom upozorenja od opasnosti od sudara, ne samo da vožnju nove Astre čine komfornijom, već i bezbednijom. Tempomat sa limiterom brzine osigurava da se brzina kretanja održava u legalnim okvirima. Sistem napredne asistencije pri parkiranju doprinosi komforu i može da parkira automobil prostim pritiskom na dugme. Zadnja kamera se aktivira onog momenta kada je ručica menjača u poziciji za vožnju unazad. Detektor „mrtvog ugla“ prepoznaje objekte unutar radijusa od 3 metra sa obe strane vozila i iza vozila, u slučaju kada su skriveni od vidnog polja vozača.
AGR (kampanja za zdrava leđa) sedišta, testirana i ergonomski sertifikovana, takođe predstavljaju izuzetnu komponentu. Ona nastavljaju Opelovu tradiciju vezanu za sjajna, ergonomska sedišta, a sada dolaze sa dodatnim poboljšanjima što se komfora tiče. Sa novom Opel Astrom se u ponudu stavljaju vozačka sedišta podesiva u čak 18 smerova. Ona poseduju funkcije masaže, ventilacije i podešavanja širine. Putnici pozadi takođe mogu da očekuju poboljšan komfor, sa dva grejana naslona, koja dolaze kao opcija.
Nova Opel Astra je iz svega navedenog ne samo bezbednija, komfornija, atraktivnija i modernija nego ikada ranije, ona je takođe lakša, agilnija, aerodinamičnija i efikasnija u svakom smislu reči. Ona predstavlja Opelov put u budućnost.
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila