KOPLJE ISPRED Iako pripadnik C-segmenta, raspolaže veoma dobrim performansama. Stabilnost i kočenje su u samom vrhu klase, dok je potrošnja neverovatno mala
SPORTSKO SRCE: Vozili smo pežo 308 1,6 HDi Foto: Mladen Radulović

Vidiš, uđeš, voziš, a onda nalepnica s natpisom „Evropski automobil godine“ postane jasna! Na testu Kurira je „pežo 308“ sa 1,6 HDi dizelom i 110 konjskih snaga okićen oreolom najboljeg na Starom kontinentu.
pezo-308-16-hdi-pezo-auto.jpg
Foto: Mladen Radulović


Klasa ispred na svim terenima u odnosu na prethodnika, koji se takođe zvao 308. Spoljne linije elegantne, sa mirnom crnom prednjom maskom hladnjaka, okruženom trapezoidom srebrne boje, sve ukrašeno LED diodama. Dinamiku donosi zadnji kraj sa malim gornjim spojlerom i svetlosnom grupom, koja „hvata“ karoseriju. Vizuelno niska silueta donela je sportski imidž.
pezo-308-16-hdi-pezo-auto.jpg
Foto: Mladen Radulović


Karakter je još jači kada se smestimo za komande. Kožni volan malog obima odlično leži u rukama, a dobro je i to što je zasečen s donje strane. Tasteri su svedeni na minimum i gotovo svim funkcijama upravlja se na dodir. Veoma lepo, ali daleko od dobrog jer „gađanje“ ikonica na ekranu tokom vožnje zahteva skretanje pogleda sa puta! Ipak, raduje činjenica da je završna obrada veoma kvalitetna, kao i upotrebljeni materijali i štof sedišta. Ambijent u kabini je otmen, zahvaljujući plavosivom osvetljenju. Vozač i suvozač imaju pregršt mesta, dok je zadnja klupa u proseku klase.
pezo-308-16-hdi-pezo-auto.jpg
Foto: Mladen Radulović


Vozač ipak najviše uživa u visokim performansama. Stabilnost i kočnice su u samom vrhu segmenta. Multilink radi vrhunski, pa je izbacivanje 308 iz putanje gotovo nemoguća misija i krivine su kao šine! Zaustavni put sa 100 km/h iznosi 35,5 metara, što je za visoki respekt!
pezo-308-16-hdi-pezo-auto.jpg
Foto: Mladen Radulović


U test-autu koji smo dobili od „Auto Nene“, dilera „Pežoa“, imali smo č1,6 HDi dizelaš sa 115 KS, koji donosi ubrzanje do stotke za skromne 10,3 sekunde. Međutim, potrošnja je neverovatno mala! U gradu se lako pravi prosek od oko pet litara, čak ni jača noga na gasu ne može da ugrozi nizak prosek!
pezo-308-16-hdi-pezo-auto.jpg
Foto: Mladen Radulović


Pored jakih performansi, u toku je akcija generalnog uvoznika, kompanije „Euroimpeks“, u kojoj 308 u paketu „akses“ košta 15.900 evra, ali ima odličnu opremu.

Sofisticirano
SMANJENA MASA ZA 140 KG

„Pežo 308“ je konstruisan na EMP2 platformi. Prosečna potrošnja (fabrički) je samo 3,6 litara, zahvaljujući dobroj aerodinamici OD 0,28 i smanjenoj masi za samo 140 kg. U ponudi su manuelni menjači sa pet ili šest stepeni prenosa, dok se uz doplatu dobijaju sofisticirani sistemi bezbednosti sa radarom.