Pre 65 godina “Alfa Romeo” zabeležio je prvu pobedu svog jednoseda u tada novouspostavljenom svetskom šampionatu Formule 1.

Bilo je to 1950. godine, kad su četiri jednoseda “158” izašla na stazu u Silverstounu. Đuzepe Nino Farina je pobedio i zabeležio prvi “het-trik” u Formuli 1: pol-pozicija, pobeda i najbrži krug. I naravno, titula svetskog šampiona na kraju sezone.

Jednosed “alfeta 158” nesumnjivo predstavlja jedan od najprestižnijih automobila u Muzeju Alfa Romeo i jedan je od najdragocenijih primeraka zahvaljujući svom svetskom sportsko-istorijskom značaju.

Uspon Manuela Fanđa

Vozila su bila poverena Đuzepeu Ninu Farini, koji je na kraju sezone postao svetski šampion, kao i Luiđiju Fađoliju, Huanu Manuelu Fanđu, argentinskoj zvezdi u usponu koja osvaja titulu 1951. godine, ponovo s bolidom “alfeta”, i Regu Parnelu, britanskom vozaču, koji je izabran u čast zemlje koja je bila domaćin prvog šampionata.

Istorijski trenuci

Farina je pobedio u toj trci, a druga dva mesta na podijumu takođe su pripala brendu “Alfa Romeo” - automobili milanskog proizvođača dominirali su u trci, a isti scenario se ponavljao tokom celog šampionata. Tokom sezone, publika je trio Farina-Fađoli-Fanđo nazvala “3F”, a zajedno s brendom “Alfa Romeo” oni su visoko uzdigli ime Italije u međunarodnom automobilizmu, u delikatnom istorijskom trenutku, kako za zemlju, tako i za samu “Alfu”.
alfa-romeo-formula-1-automobilizam-djuzepe-nino-farina.jpg
Fiat