Furija u najjačoj verziji moćnih 510 KS iz 3,0 V6 turbo benzinca omogućavaju ubrzanje do 100 km/h za 3,9 s

Dugo se čekalo na novi sedan kultnog italijanskog proizvođača automobila „Alfa Romea“. A onda je usledila bomba „đulija“ sa više od 500 konjskih snaga! Lepotica i zver u jednom!

Tako bi se u najkraćem mogla opisati nova sportska limuzina, koja na 105. godišnjicu od nastanka „Alfa Romea“ nasleđuje model 159. Iako je izgled mogao biti ubedljiviji (nedostaje više originalnosti i stilskih elemenata koje odlikuju „Alfa Romeo“), novi sedan je svakako atraktivan i ne ostavlja ravnodušnim. S obzirom na to da je proizvođač rešio da na samom startu prikaže najmoćniju verziju „kvadrifoljo verde“ (quadrifoglio verde), „đuliju“ krase sportski elementi poput velikih usisnika za vazduh napred, spojlera, moćnih felni, niskog težišta, difuzora pozadi i četvorostrukih ovalnih izduva.
ferari-fijat-alfa-romeo-alfa-djulija.jpg
Aleksandar Bečić 

Pogon je standardno na zadnjim točkovima ili na svim točkovima opciono, a moćnih 510 KS, izvučenih iz aluminijumskog 3,0 V6 turbo benzinca (urađenog u saradnji s „Ferarijem“), omogućavaju ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 3,9 sekundi. Osim superiornih performansi, proizvođač obećava i savršeno ponašanje u vožnji i najdirektnije upravljanje.
ferari-fijat-alfa-romeo-alfa-djulija.jpg
Aleksandar Bečić 

Tome posebno doprinose idealan raspored mase po osovinama (50:50), sofisticirani sistem oslanjanja i sistem za raspodelu obrtnog momenta između pogonskih točkova, čime se postiže izuzetna stabilnost. Takođe, tu je i integrisani sistem kočenja za znatno skraćenje zaustavnog puta i „aktiv aero spliter“, specijalni aerodinamički dodatak na prednjem delu koji služi za aktivno upravljanje silom potiska pri velikim brzinama.
ferari-fijat-alfa-romeo-alfa-djulija.jpg
Aleksandar Bečić 

Napredni materijali
SAVRŠEN ODNOS SNAGE I TEŽINE

Prilikom izrade „đulije“ korišćeni su ultralaki materijali, kao što su ugljenična vlakna, aluminijum, kompozitni aluminijumski materijal i plastika, čime je obezbeđena odlična specifična snaga (manje od tri kilograma po jednoj KS), ali su istovremeno sačuvani krutost i čvrstina karoserije. Između ostalog, od ugljeničnih vlakana su urađeni pogonska osovina, hauba, krov i strukturni ramovi sedišta, dok je aluminijum korišćen za motor, kočnice, vešanje i drugo.