POJAM AUTOMOBILA: Pola veka kadeta B!
B dolazi nakon A, a 1965. godine nova serija „kadeta B“ zamenila je prethodni model - „kadet A“. Naslednik prvog posleratnog „kadeta“ bio je 18 cm duži, sa ukupnom dužinom koja je premašila četiri metra.
Bio je dostupan u tri karoserijske verzije od samog lansiranja na tržište: kao sedan sa četvora vrata, kao karavan i, naravno, kao „šik“ kupe. Moderna forma kupea bila je jasno inspirisana „fastbek“ modelima kao što je američki „ševrolet ševel“ - padajuća linija zadnjeg dela davala je kupeu dinamičku formu, koja je nagoveštavala brzinske atribute.
Kupei sa škrgama
Tri ventilaciona otvora u B stubu zabeležena su u analima automobilske industrije: danas su ti modeli, poznati kao „kupei sa škrgama“, posebno poželjni, a dostižu i prilično visoke cene. U skladu sa sveukupnim sportskim dizajnom, snaga je porasla za pet „konja“. Prečnik cilindara ovog četvorocilindarskog motora je povećan za tri milimetra, tako da je jedinica od 1.078 cm3 razvijala 45 KS. Takođe je bio dostupan i 1,1-litarski S motor sa višom kompresijom i 55 KS, kao i varijanta sa 60 KS.
Za izvoz išlo 50 odsto
Sam vrh ponude je bio 1,9-litarski četvorocilindraš sa 90 KS, predstavljen 1967. za reli verziju „kadeta B“, a reč je o motoru iz „rekorda C“.
„Kadet B“ napravio je momentalan uspeh sa više od 105.000 primeraka koji su sišli s fabričkih linija već u prvoj godini proizvodnje. Dok danas više 60 odsto kompaktnih modela čine karavan varijante, u ono vreme je „Opelov“ takozvani CarAvan zauzimao tek oko 17 odsto ukupne prodaje. Uspeh se proširio i van granica Nemačke, a oko 50 odsto godišnje proizvodnje odnosilo se na izvoz. „Kadet“ je pronašao svoje nove vlasnike u 120 zemalja, iako nikada zvanično nije bio nazvan globalnim modelom.
Karijera „kadeta B“ završila se u julu 1973, nakon 2,6 miliona proizvedenih modela.
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta