Kapacitet fabrike u mestu Čang-čou na istoku zemlje trebalo bi da bude 250.000 vozila godišnje. Izgradnja treba da počne još ove godine, a proizvodnja početkom 2015.

DETROIT - Američki proizvođač automobila "Ford" planira da poveća tržišni udeo u Kini i dostigne konkurente "Folksvagen" i "Dženeral motors" i zato će u novu fabriku za montažu u toj zemlji investirati 760 miliona dolara.
Kako je saopštila kompanija, nova fabrika će biti sastavni deo planova za udvostručenje proizvodnih kapaciteta u zemlji koja je najveće tržište automobila na svetu.

Kapacitet fabrike u mestu Čang-čou na istoku Kine trebalo bi da bude 250.000 vozila godišnje. Izgradnja treba da počne još ove godine, a proizvodnja početkom 2015. "Ford" je nedavno objavio da će u proširenje proizvodnih kapaciteta u svojoj glavnoj fabrici u mestu Čung-čing uložiti 600 miliona dolara. Ukupni kapacitet bi tako trebalo da se udvostruče na 1,2 miliona vozila godišnje.

Planovi za povećanje kapaciteta proizvodnje trebalo bi "Fordu" da pomognu da dostigne konkurenciju. "Ford" je u Kinu stigao kasnije nego njegovi glavni konkurenti "Dženeral motors" i "Folksvagen" i tamo ima relativno nizak tržišni udeo. Prvo zajedničko preduzeće u Kini firma je osnovala 2001. godine, a zajedno sa najnovijom investicijom, u tu zemlju je uložila već 4,9 milijardi dolara.

Rast prodaje novih automobila u Kini prošle godine je naglo usporen, a u prvom tromesečju prodaja je čak opala. Autokompanije ipak veruju da lokalno tržište tek očekuju najbolje godine.

Kineskim putevima sada vozi 30 miliona automobila, ali na 1.000 stanovnika ipak ide samo 28 vozila. U SAD na 1.000 ljudi ima 800 automobila.
Čak 80 odsto kupovina u Kini čine kupovine ljudi koji do sada nikad nisu imale kola, prenele su agencije AP i Rojters.