Rezervisano za dvoje: Proizvođač je otišao bar dva koraka napred u odnosu na prethodni model
2,7 METARA SAVRŠENSTVA: Kurir u Nemačkoj na prezentaciji smarta turbo DCT! Autor: Aleksandar Bečić

Kad jednom probate novi „smart fortu“ s turbomotorom od 90 KS i novim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom „tvinamik DCT“, shvatite da ste zakoračili u novu dimenziju gradskih automobila. U to smo mogli da se uverimo na test vožnjama organizovanim u Nemačkoj, u Kelnu, gradu u kojem na svakih sto stanovnika dolazi po jedan „smart“.

smart-fortu-auto-mercedes.jpg
Aleksandar Bečić 


Kao što smo već pomenuli, ispod haube se našao novi vrhunski trocilindrični 0,9 turbobenzinac sa 90 „konja“ i 135 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uparen sa šestobrzinskim DCT menjačem. Kombinacija koja garantuje mnogo zabave, pogotovo kad se uzme u obzir veličina automobila i težina od 940 kilograma. Ubrzanja su ubedljiva, a automatika je precizna i tečna, savršena za rasterećenu vožnju. I odziv je dobar, pa pri jačem pritisku na papučicu gasa, u sinergiji s moćnom konjicom i pogonom na zadnje točkove, bukvalno katapultira maleni „smart“. Na raspolaganju su i dva režima vožnje, eko i sport, između kojih postoji osetljiva razlika u dinamičnosti.

smart-fortu-auto-mercedes.jpg
Aleksandar Bečić 


Ono što nas je posebno impresioniralo jeste ponašanje na drumu. Stabilnošću, udobnošću, odličnom izolacijom i načinom na koji guta kilometre, novi „smart“ ostavlja bez daha za jedno tako malo vozilo. Pokušaj da ga „naljutimo“ u ozbiljnim krivinama nije uspeo, a bez problema je jurcao i po auto-putu.

smart-fortu-auto-mercedes.jpg
Aleksandar Bečić 


Zaključak je da je proizvođač otišao bar dva koraka napred u odnosu na prethodni model. Kad se tome dodaju odlični turbomotor i DCT menjač, utisak je još jači.

Stvoren za grad
ŠAMPION PROSTORA

Evropski vozač u proseku potroši deset minuta i pređe 4,5 kilometara tražeći parking-mesto. To sa „smartom“ nije problem jer je „fortu“ verzija zadržala dužinu od samo 2,7 metara, a krug okretanja je neverovatnih 6,95 metara.

Vrhunski sistemi
BEZBEDAN

Uprkos dimenzijama, novi „smart“ spada u najbezbednija gradska vozila. Tome doprinose posebna konstrukcija, brojni vazdušni jastuci, ABS, ASR i ESP poslednje generacije, sistem za intervenciju prilikom iznenadnih udara vetra, sistem upozorenja na čeoni sudar, upozorenje prilikom izlaska iz kolovozne trake i drugo. Tu je je i info sistem s „mirorlink“ tehnologijom.