Inženjeri su posebnu pažnju obratili na liniju krova, C stub i konstrukciju poda automobila, dok kompaktnije dimenzije redukuju udar vazduha o karoseriju

Dizajn i arhitektura nove „astre“ postavljaju standarde kada je reč o aerodinamici i nastavljaju sa tradicionalno utvrđenim „Opelovim“ pozicijama u ovoj oblasti - kada je „kadet E GSi“ predstavljen 1984, bio je najaerodinamičniji model na svetu u svojoj klasi, sa vrednošću otpora vazduha od 0,30.

Odlučujuća prednost nove „astre“ leži u činjenici da je kompaktnija od prethodnog modela. Oko 2,5 centimetara je niža i 0,5 centimetara uža, uključujući i tanje točkove. Da bi se vozilo učinilo što aerodinamičnijim, preciznost i obraćanje pažnje na detalje krajnje je neophodno. Inženjeri su posebnu pažnju obratili na liniju krova, C stub i konstrukciju poda automobila, pa je koeficijent otpora vazduha od samo 0,285.

„Vitkija“, „pametnija“ i inovativnija nego ikada ranije, nova „astra“ je savršen primer vrhunske efikasnosti. Dugačka je 4,37 metara i oko pet centimetara je kraća u odnosu na model koji nasleđuje. Visina je redukovana za 2,5 centimetara, na 1,48 metara, a širina je redukovana za 0,5 centimetara, na 1,81 metar. Ove dimenzije takođe imaju pozitivan uticaj na ukupan otpor vazduha, sa površinom susretanja s vazduhom od 0,642 kvadratna metra (u odnosu na 0,770 kvadratnih metara kod prethodnog modela), a samim tim i na potrošnju goriva.

Ipak, umeće ostvarivanja sjajnih aerodinamičkih performansi treba da se zahvali posvećivanju detaljima. Inženjeri su odlučili da omoguće da se linija krova nežno uliva u zadnji deo da bi se na taj način izbegao suvišan otpor. Delikatan zadnji spojler služi kao efektan ugao razdvajanja, koji seče tok vazduha na gornjem delu vozila a da ne kreira bilo kakvu uznemirujuću turbulenciju. Čak je i C stub, sa svojim malim ivicama, dizajniran da razdvoji tok vazduha efikasnije nego što je to bio slučaj sa prethodnom „astrom“, na taj način takođe redukujući otpor vazduha.

Pod automobila sada poseduje strukture optimizovane za strujanje vazduha, dok nova zadnja osovina počiva nešto više u odnosu na prethodnu „astru“, tako da više ne predstavlja prepreku za strujanje vazduha ispod automobila.