Najjači model sa 200 KS katapultira „astru“, dok su za kontrolu, stabilnost, zaustavljanje i uživanje zaduženi trenutno najmoderniji sistemi
KURIR U SLOVAČKOJ: MUNJA STISKA PUN GAS Vozili smo novu opel astru! Foto: Aleksandar Bečić

„Opel“ krupnim koracima grabi ka verovatno najznačajnijoj ekspanziji u istoriji ove marke. Bitan deo te priče jeste i nova generacija popularne „astre“, koju smo imali prilike da testiramo u glavnom gradu Slovačke Bratislavi i njenoj okolini.

opel-opel-astra.jpg
Foto: Aleksandar Bečić


Ovoga puta odabrali smo trenutno najjači turbo-benzinski motor u ponudi, 2,0 „ekotek“, koji oslobađa 200 konja i 300 Nm! Pun pogodak za prvo druženje s novom „munjom“, koja s takvom pogonskom jedinicom ostavlja ubedljiv utisak. Naročito kada se aktivira dugme na kojem piše „sport“. Moćna konjica bukvalno katapultira „astru“, a ubrzanje je odlično, što je naročito važno ako se nađete u rizičnoj situaciji. Takođe, nova „astra“ briljira u krivinama, u šta smo se uverili vozeći je po krivudavim brdskim deonicama pri ozbiljnim brzinama. Treba istaći i da je novitet u zavisnosti od verzije od prethodnika lakši između 120 i 200 kg.

opel-opel-astra.jpg
Foto: Aleksandar Bečić


Uprkos sportskom karakteru testiranog modela, komfor tokom vožnje nije narušen. Osim odličnog podvozja, tome doprinose i vrhunska sedišta, koja su razvijana pet godina. Prvi put u klasi vozačevo sedište je, osim ventilacije i grejanja, dobilo i funkciju masaže. Pozadi se takođe sedi veoma udobno, uz 35 mm više prostora za noge. Ipak, veoma visoki putnici će zbog padajuće linije krova imati problema s mestom za glavu.

opel-opel-astra.jpg
Foto: Aleksandar Bečić


Hvalimo i dobro razmeštene komande, jasnu i preglednu instrument tablu, kao i veliki ekran info-zabavnog sistema osetljiv na dodir, koji je postavljen na vrhu centralne konzole. Estetski i funkcionalno odlično rešenje, koje je doprinelo i izbacivanju dela dugmića kojih je prethodna generacija imala i previše.

opel-opel-astra.jpg
Foto: Aleksandar Bečić

opel-opel-astra.jpg
Foto: Aleksandar Bečić

Premijera u segmentu
LED MATRIKS FAROVI

Među najvažnijim novostima jesu „inteliluks“ LED matriks prednja svetla, koja su sada prvi put dostupna u C-segmentu. LED elementi sami se uključuju i isključuju po potrebi i prate situaciju na putu da ne bi zaslepili druge vozače, obezbeđujući najbolje osvetljenje u svakom trenutku. Takođe, dugačka svetla su impresivna i gotovo da noć pretvaraju u dan.

Asistencija „OnStar“
BEZ KOMPROMISA

Nova generacija „astre“ prvi je „Opelov“ model koji će biti dostupan sa sistemom asistencije „OnStar“. Dovoljno je pritisnuti dugme iznad centralnog ogledala i javiće se operater koja će vam pomoći davanjem saveta, informacija ili slanjem rute.