BLADHAUND SSC: Brži od metka, ali stvarno
Glavni grad Slovenije posetili smo da bismo uživo videli najbrži automobil na svetu, a posle dvodnevnog druženja s ovom „zverkom“ shvatamo da će nauka i tehnologija napredovati još dugo, dugo iako nam se čini da nema mnogo mesta za napretke i poboljšanja. Kompanija GMT, te ljubazni domaćini agencije SVRSA omogućili su nam da se uverimo u ove reči, kao i da od Tonija Paramana, prvog čoveka za vezu sa sponzorima u celom projektu, čujemo detalje o automobilu.
Zaveštanje svetu brzine
Pošto smo se već upoznali sa zastrašujućim brojkama, pitamo otvorenog i predusretljivog Engleza šta je glavni cilj celog projekta.
- Edukacija - izgovara Paraman kao iz topa, pa objašnjava:
- Najvažnija stvar je upravo ta obrazovna strana celog projekta. Želimo da hiljade, milione učenika inspirišemo da postanu inženjeri, tehničari budućnosti. Da, želimo da napravimo automobil koji će ostvariti brzinu od 1.609 kilometara na čas, ali najpre želimo da svetu ostavimo zaveštanje. A ono u najkraćem glasi: više inženjera!
Pilot RAF u kokpitu
Zanimalo nas je i čime je opremljen vozač Endi Grin (inače pilot RAF), odnosno od čega će biti odelo koje će obući kada bude rušio rekord.
- Biće obučen kao mi sada. Nema specijalnog odela. Sila koju bude trpeo pri ubrzanju je 2G, a pri kočenju minus 3G i za to mu nije potrebna posebna oprema. Ja bih se sigurno onesvestio, ali on je toliko iskusan da mu se puls i pritisak jedva malo poremete. Hladan je kao led - zaključio je Paraman.
I zaista, kroz kratak video-klip o posetama školama širom sveta, gledajući osmehe brojnih učenika, shvatamo da će ekipa okupljena oko „bladhaunda SSC“ uspeti. Ne samo da će Endi Grin postići željenu brzinu nego da će i mladi širom sveta biti napaljeni i nastaviti s pomeranjem nezamislivih granica.
POREĐENJE BRZINA
45 km/h maksimalna brzina Juseina Bolta prilikom rušenja svetskog rekorda
77 km/h dostiže sedmostruki svetski šampion u biciklizmu Kris Hoj okrećući pedale
510 km/h brzina je mlaznog čamca koji je 1978. u svom dvorištu u Sidneju napravio Ken Varbi
1.228 km/h vozio je Endi Grin 1997. godine, prvi čovek koji je upravljao automobilom brže od zvuka
1.341 km/h dostigao je Feliks Baumgartner kada je skočio sa visine od 38.969 metara
1.590 km/h rekord na manjoj visini Derila Grinmajera, koji je postigao u svom avionu F-104 napravljenom od otpadnih delova
1.609 km/h zacrtana je brzina „bladhaunda SSC“, čime će ovaj auto dostići brzinu veću od metka ispaljenog iz „magnuma 357“
7.258 km/h dostiže avion na raketni pogon X-15, koji leteo toliko visoko da su se dva leta računala kao letovi u svemir
39.900 km/h brzina je „saturna V“, koji je 160 puta snažniji nego „bladhaund SSC“ i koji prilikom lansiranja generiše 21,6 miliona konjskih snaga potiska
VUČIĆ ODRŽAO SASTANAK SA VOJNIM VRHOM I ŠEFOVIMA SLUŽBI: Srbija mora biti sposobna da zaštiti svoj narod od svakog agresora! (FOTO)