Samo 799 srećnika moći će da uživa u ovom modelu, a cena još nije poznata
FERARI F12 TUR DE FRANS: Žuta bomba iz Maranela Foto: Ferari

Najnovija „zver“ iz Maranela urađena je na bazi modela „F12 berlineta“ i ponela je oznaku „F12 tur de frans“, prema najpopularnijoj biciklističkoj trci na svetu koja se održava u Francuskoj od 1903. godine. Time je „Ferari“ prekinuo glasine da će ovaj model poneti dobro poznate oznake GTO ili „specijale“.

Pokreće ga V12 atmosferski motor od 6,3 litra, koji oslobađa 780 KS, odnosno 40 „konja“ više od standardnog modela, dok je maksimalni obrtni moment dostigao 705 Nm.
ferari-f12-tur-d-frans-maranelo-v12-aerodinamika.jpg
Foto: Ferari


Lakši 110 kilograma

Zbog značajne upotrebe ugljeničnih vlakana težina je smanjena za 110 kg, a dorađen je i F1 DCT menjač, pa „F12 tdf“ iz mesta do „stotke“ stiže za 2,9 sekundi, dok 200 km/h „hvata“ za svega 7,9. I maksimalna brzina je vrtoglava i iznosi više od 340 km/h. Više nego moćno pakovanje čije su superiorne performanse već dokazane. Kako tvrde u fabrici, test vozači „Ferarija“ ovim modelom prešli su stazu u Fjoranu za samo minut i 21 sekund.
ferari-f12-tur-d-frans-maranelo-v12-aerodinamika.jpg
Foto: Ferari


Ogroman potisak

Vrhunski rezultati postignuti su i na polju aerodinamike, čija je efikasnost povećana za skoro 100 odsto u odnosu na regularni „F12“. Tako, na primer, pri brzini od 200 km/h, moćni „F12 tdf“ ima čak 230 kg aerodinamičkog potiska, odnosno 107 kg više od standardnog modela. To je postignuto zahvaljujući znatno izmenjenim aerodinamičkim komponentama, kao što su zadnji difuzor, novi zadnji spojler i druge.

Potvrđeno je da će samo 799 srećnika moći da uživa u ovom modelu jer će isto toliko primeraka biti napravljeno, a cena još nije poznata.

ferari-f12-tur-d-frans-maranelo-v12-aerodinamika.jpg
Foto: Ferari