U TRENDU
DŽEPNI TERENCI: Kvadovi sve popularniji!
Koreni vozila za sve terene ATV (all-terrain vehicle), poznatijeg kao kvad (quad), datiraju još od kraja 19. veka, kad je britanski „Rojal Enfild“ napravio modifikovani bicikl koji je imao četiri točka i motor „de dion“.
Više od veka kasnije kvadovi su postali neizostavni kako u profesionalnim službama, tako i za pojedince koji su željni zabave na poseban način.
Zahvaljujući robustnosti, znatno nižoj ceni u odnosu na klasična 4 x 4 vozila, niskoj potrošnji i izuzetnim terenskim sposobnostima, kvadovi beleže konstantan rast popularnosti u celom svetu, a sve su prisutniji i u Srbiji. Upravo zbog pomenutih kvaliteta, kojima dodajemo i brzinu, ovi „džepni terenci“ imaju veoma široku primenu.
- Najviše se koriste u vojsci, policiji, hitnim medicinskim i spasilačkim službama, kao i u poljoprivredi i industriji. Istovremeno, mesto pronalaze i na sportskim takmičenjima, ali i u privatnim garažama, jer se mogu registrovati za učešće u redovnom saobraćaju - kažu u firmi „Gevara“, uvozniku „CF Moto“ četvorotočkaša.
Ipak, velika većina njihovih vlasnika ih po asfaltu vozi samo kad mora, jer su kvadovi omiljeni među avanturistima i onima koji žele da dožive prirodu uz jedinstven osećaj tokom vožnje. U skladu s tim, neizostavni deo opreme je pogon na svim točkovima, koji se kod pojedinih modela aktivira na komandu vozača.
Za prevazilaženje najtežih prepreka kao deo standardne opreme na raspolaganju su i zaključavanje diferencijala i električno vitlo.
Više od veka kasnije kvadovi su postali neizostavni kako u profesionalnim službama, tako i za pojedince koji su željni zabave na poseban način.
Zahvaljujući robustnosti, znatno nižoj ceni u odnosu na klasična 4 x 4 vozila, niskoj potrošnji i izuzetnim terenskim sposobnostima, kvadovi beleže konstantan rast popularnosti u celom svetu, a sve su prisutniji i u Srbiji. Upravo zbog pomenutih kvaliteta, kojima dodajemo i brzinu, ovi „džepni terenci“ imaju veoma široku primenu.
- Najviše se koriste u vojsci, policiji, hitnim medicinskim i spasilačkim službama, kao i u poljoprivredi i industriji. Istovremeno, mesto pronalaze i na sportskim takmičenjima, ali i u privatnim garažama, jer se mogu registrovati za učešće u redovnom saobraćaju - kažu u firmi „Gevara“, uvozniku „CF Moto“ četvorotočkaša.
Ipak, velika većina njihovih vlasnika ih po asfaltu vozi samo kad mora, jer su kvadovi omiljeni među avanturistima i onima koji žele da dožive prirodu uz jedinstven osećaj tokom vožnje. U skladu s tim, neizostavni deo opreme je pogon na svim točkovima, koji se kod pojedinih modela aktivira na komandu vozača.
Za prevazilaženje najtežih prepreka kao deo standardne opreme na raspolaganju su i zaključavanje diferencijala i električno vitlo.
Razvoj ATV
OD TRI DO OSAM TOČKOVA
Zlatno doba ATV sa tri točka bilo je od 1967. do 1987, a zahvaljujući japanskim proizvođačima od 1985. primat preuzima kvad, varijanta sa četiri točka. U međuvremenu su zaživele i verzije sa šest i osam točkova, od kojih su mnoge izrađene kao amfibije, što je dodatno povećalo inače visok stepen upotrebljivosti.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega