Cilj je da „urus“ skine s trona modele kao što su „bentli bentajga“ i „porše kajen turbo S“, čije ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 4,1 sekundu

Nova era SUV vozila počinje „Lamborginijevim“ modelom „urus“. Italijani najavljuju dominaciju u popularnom segmentu i obećavaju najbrži i najmoćniji terenac na svetu.

Prema rečima Mauricija Ređijanija iz „Lamborginija“, cilj je da „urus“ skine s trona modele poput „bentlija bentajge“ i „porše kajena turbo S“, čije ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 4,1 sekundu.
- Otići ćemo korak dalje i napraviti SUV koji će imati ubrzanje ispod četiri sekunde. On praktično neće imati konkurente i otvoriće novi segment - kazao je Ređijani, koji je zadužen za razvoj novog modela.

Kako bi to i postigli, iz „Lamborginija“ najavljuju da će „urus“ biti lakši od „bentajge“ (2.422 kg) i „kajena“ (2.235 kg). Zasad nije poznato na koji će način to ostvariti, a kao vrlo verovatna mogućnost pominje se znatna upotreba karbonskih vlakana i aluminijuma u konstrukciji, kao i pozajmljivanje elemenata od „Audijevog“ najvećeg terenca Q7 druge generacije.

Podsetimo, „Lamborgini“ se od 1998. nalazi u sastavu „Folksvagena“, pod čijim je krovom od 1966. i „Audi“, pa je takav vid saradnje očekivan. U tom smislu, „urus“ će koristiti i „Audijev“ V8 benzinski motor od četiri litra, s dvostrukim turbopunjačem, ali je Ređijani najavio da će on biti znatno dorađen za novi SUV i da će oslobađati više od 600 „konja“ i 900 Nm. Osim moćne V8 varijante, u ponudi će se najverovatnije naći i plag-in hibrid, koji će činiti V6 benzinac i elektromotor.

Produkcijska verzija biće gotovo identična konceptu koji je prikazan 2012. godine. Najveće izmene najavljene su u unutrašnjosti, odnosno serijski model će biti prostraniji od koncepta, pa se očekuju određene izmene u obliku i proporcijama.

„Urus“ bi trebalo premijerno da bude predstavljen na ženevskom salonu automobila 2018. godine.