Najbitnije je da nemate strah, da smanjite brzinu i ne pravite neočekivane pokrete u saobraćaju jer je inercija neumoljiva

Sneg na putu stvara strah kod vozača jer osećaju da auto ne sluša i da je veza s asfaltom veoma slaba. Ipak, fenomen je to da je klizavo vreme u gradskoj vožnji bezbednije po živote učesnika u saobraćaju. Brzine su, naime, veoma male i jedina posledica može biti materijalna šteta.

S druge strane, treba biti veoma oprezan na otvorenim putevima jer pri direktnom sudaru dolazi do sabiranja brzina, što može biti fatalno. Zato sigurnosni pojas mora uvek biti vezan, a zimske gume obavezne ukoliko se izlazi u saobraćaj. Ukoliko ste u mogućnosti, sipajte više goriva jer se nikada ne zna kada auto može biti zavejan.

Evo nekoliko ključnih saveta za vožnju po snegu.

LAGANO S VOLANOM

Osnovno pravilo je okretanje volana lagano i bez bilo kakvih naglih i oštrih zaokreta. Pri promeni trake, u krivinama i prilikom skretanja smanjite brzinu. Ako osetite da točak gubi vezu s podlogom, ne treba panično okretati volan još više i praviti veliku kontru, već najpre treba da pustite pedalu gasa. Tada ispravite upravljač jer je onda nalegajuća podloga guma ima najveću dodirnu površinu sa putem. Posle toga ponovo usmerite volan ka smeru skretanja, a sve to treba da traje veoma brzo. Ukratko, pokušajte da volan zakrećete i vraćate, dok auto lagano ne skrene. Ova pravila, naravno, važe samo ukoliko auto "gubi" podlogu i proklizava, ali treba smanjiti brzinu i izbeći ovaj scenario.
Korišćenje ručne kočnice nije preporučljivo, osim ako je vozač potpuno siguran da vlada ovom „tehnikom“.


KOČENJE - PULSIRAJTE PEDALOM KOČNICE, NE OSLANJAJTE SE NA ABS!

Većina današnjih automobila opremljena je ABS sistemom. Međutim, manje je poznato da ABS na snegu može da napravi kontraefekat. Zato ne čekajte da elektronika sve odradi i primenite sledeći recept: uvek pulsirajte kočnicu, otprilike dva puta u sekundi. Kada, naime, pritisnete pedalu kočnice, težište automobila se prebacuje na prednje točkove, a samim tim prianjanje je na maksimumu, a kočenje najefektnije s obzirom na uslove na putu. Ista pravila važe i ako nemate ABS, a najbolje je da kočenje po snegu uvežbate na praznom putu.

MOTOR

Pri izuzetno niskim temperaturama može se dogoditi da se antifriz zaledi, a prvi indikator problema je pregrevanje motora. Ukoliko primetite da temperatura skače, najčešći uzrok je zaleđivanje. Ako niste na vreme proverili procenat antifriza, obavezno u sistem dolijte oko dva litra stopostotnog antifriza.
opel-opel-korsa-korsa-opc-opel-korsa-opc-bilbao.jpg
Foto: Opel



KRETANJE S MESTA

Ukoliko automobil proklizava u prvoj brzini, prebacite u drugu i koristite slab gas. Prilikom skretanja ubacite u niži stepen prenosa jer je prianjanje bolje. Nikada ne skrećite na leru.

KONTRA

Ako ste već prinuđeni da koristite kontru, to morate da uradite u deliću sekunde kada osetite da auto gubi „podlogu“. Okrenite volan u kontra smeru i dajte malo gasa kako biste se izvukli iz proklizavanja. Kada to završite, pustite gas i uspostavite kontrolu.