OPASNA GREŠKA VIP SRBA: Srbija nema profi vozače limuzina!
Srpska estradna, tajkunska, sportska i umetnička elita nastavlja da divlja na srpskim, ali i na svetskim drumovima. Evo retrospektive samo nekoliko vesti iz prethodnih godina, ali i iz 2016. Iznova se ponavljaju iste greške! Da li su oni normalni? Ili su samo bezgranično bahati jer se u Srbiji sve može završiti preko veze?!
Apelacioni sud u Beogradu pravosnažno je osudio Stefana Karića, sina tajkuna Sretena Karića, na godinu dana zatvora jer je 2005. „bezobzirnom vožnjom“, pijan, izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je teško povređena njegova saputnica Stanislava Pavlović (35).
Crna lista
Legendarni srpski vaterpolista Danilo Ikodinović probudio se iz kome posle mesec dana. Nalaz veštaka pokazao je da je Ikodinović imao preko dva promila alkohola u krvi i da je uz to, u trenutku sudara s „jugom“, svoj motocikl „jamahu“ vozio brzinom od 173 kilometra na sat.
Bivšu suprugu Dače Ikodinovića, pevačicu Natašu Bekvalac ekipa emisije „Paparaco lov“ uhvatila je kako tokom jednog dana čak pet puta prolazi kroz crveno svetlo, bahato vozi, preseca druge učesnike u saobraćaju i pravi polukružno skretanje takođe na crveno! Za ovih nekoliko prekršaja u EU ili SAD dobila bi višemesečnu zatvorsku kaznu. Naprotiv, u Srbiji je Nataša Bekvalac bila promoter nekoliko automobilskih brendova! Matija Divac (20), sin predsednika Vlada Divca, uhapšen je u Sakramentu zbog vožnje u pijanom stanju! Primera kako poznati voze pijano i bahato ima na desetine, a nekoliko pevačica je čak napadalo policajce, a zbog tih kazni nisu odgovarale...
Kako je moguće da bogati Srbi nemaju vrhunske vozače koji bi im sačuvali život? Neshvatljivo je kako je Vlade Divac, koji je u slavnoj košarkaškoj karijeri zaradio preko 50 miliona dolara, dozvolio da mu stara majka vozi kola ili da mu se golobradi sin vraća mrtav pijan sa žurke za volanom skupocene limuzine. Šta tek reći o pevaljkama koje imaju za lične stiliste, šminkere, frizere, fitnes instruktore, ali ne i za vozače?!
Avion daleko bezbedniji
Da odmah bude jasno, pod terminom „profesionalni vozač limuzine“ ne podrazumevamo karatiste ili bildere koji mogu da imaju isključivo ulogu bodigarda. Neshvatljivo je to da nikada nijednog našeg novinara specijalizovanog za automobilizam ili naše šampione auto-sporta niko nije pitao da im preporuče vrhunskog vozača za lične ili kompanijske potrebe! Znate li da u Srbiji uspešno posluje više od 50 banaka i osiguravajućih kuća i da većina njih ima desetine skupocenih limuzina? A koliko imaju profesionalnih vozača?
Političari i tajkuni su tek posebna sorta ljudi u Srbiji. Tuku se za vrhunske pilote aviona, a limuzine im voze „opasni momci“. Možda zato što je vožnja avionom više od 50 puta bezbednija od vožnje drumskim vozilom? Kakav apsurd! Još veći je to što njihovi kuvari imaju od tri do pet puta veće plate od vozača - opšte krkanje u zemlji Krkobabića.
Teško je u državi koja ima sedam miliona fudbalskih „trenera“ objasniti da nije svako ko ima dozvolu Fanđo. Najteže je objasniti to našim muškarcima, koji teže doživljavaju uvredu da su slabi vozači od uvrede da su slabi je...i!
Stroga pravila na Zapadu
ŠTA JE NEOPHODNO ZA SUPERVOZAČE
Da bi neko bio vrhunski profesionalni vozač limuzine, mora da: aktivno koristi vozačku dozvolu najmanje deset godina, odlično poznaje tehniku i saobraćajne propise, ima završene kurseve sportske vožnje na prestižnim akademijama, položen ispit iz antiterorističkog upravljanja automobilom, stotine sati iskustva na različitim tipovima vozila (prednji, zadnji i 4 x 4 pogon), desetine hiljada sati na različitim kolovozima - prvenstveno na snegu i makadamu, kao i odlične psiho-fizičke osobine. Naravno, u našim oglasima isključivo ćete videti (prepisane) gluposti poput „da je poželjno da ima C kategoriju“ - valjda da „utera FAP u garažu“ („Šoferska“, Goran Bregović)!
Profesionalni ugao
BRKIĆ: OGROMNA PREDNOST NA PUTU
Najtrofejniji srpski automobilista Čedomir Brkić kaže da je u saobraćaju prednost obučenih vozača daleko ispred konvencionalnih, pre svega na planu bezbednosti.
- Profesionalni vozači imaju daleko veću preciznost, uvežbanost i mogućnost procene brzine i zaustavnog puta. Vreme reagovanja u ekstremnim slučajevima je daleko kraće nego kod običnih vozača - objašnjava Čeda Brkić.
Sagovornik opisuje jedan od najopasnijih scenarija na putu.
- Ukoliko mu automobil, slučajno ili namerno, dolazi direktno iz suprotnog smera i ide pravo na njega, profesionalni vozač predviđa inercionu putanju sumnjivog i nekontrolisanog vozila. On zauzima kontrasmer i traži širi deo puta kako bi izbegao direktan udar - dodaje Brkić.
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta