Ovo je idealan auto za porodičnog čoveka jer ima sedam sedišta, gepek od 710 litara, 30 polica u kabini, veliku moć transformacije...

Vožnja po oblacima!
Ovo je fatalan auto za porodičnog čoveka! „Zafira turer“ raspolaže verovatno najlepšim dizajnom u klasi kompaktnih monovolumena. Hvali se i gabaritima - poručuje da može da transportuje sve što je potrebno. Tu je i poznata moć transformacije - sve u kabini, počev od polica, do svih sedam sedišta, ide po raznim šinama...

Postoji i jedna ekskluziva. Krov iznad vozača je pokretan. Dovoljno je povući ga unazad i otkriti ogromnu staklenu površinu. Između ostalog, nebo je i zbog ove pogodnosti bliže u „zafiri“.

Odlična sedišta

Očekivano, sedi se veoma dobro. Vozač i putnici smešteni su u sedišta koja su nagrađena nemačkim sertifikatom za zdrava leđa. Menjač je na idealnoj poziciji, a vozaču ostaje samo da uživa.

Neophodan je izvestan period navikavanja na veliki panoramski vetrobran. „Zafira“ je teška čak 1,7 tona, a ova masa se dobro oseća na putu, naročito pri prelasku preko ležećih policajaca. Pod haubom smo imali 2,0 dizelaš, koji je dovoljno moćan za ovu težinu. Na potrošnju nemamo zamerke - u gradu troši 7,5 litara, a pri brzini od 120 km/h oko 6,6 litara. Sistem „start-stop“ pomaže da se dođe do ove cifre.

Tvrdo vešanje

Osećaj prelaska preko rupa je ubedljiv, ali auto je nemački tvrd, što može da zasmeta ljubiteljima mekog ogibljenja. Od zamerki izdvajamo i period privikavanja na rukovanje pokretnim policama u kabini. Za utehu, postoji čak 30 mesta za odlaganje sitnica, ali i gepek od 710 litara!

Dodatna oprema

„Zafira“ okuplja najmodernije sisteme razvijene proteklih godina. Uz doplatu može se dobiti „opelovo oko“ (prepoznavanje znakova), „fleks rajd“ (biranje čvrstine vešanja), praćenje razdaljine između vozila, funkcija „Collision imminent braking“, koja automatski usporava vozilo za do 0,3 g, radarska kontrola kretanja (adaptivni tempomat), sistem AFL koji automatski pali i gasi duga svetla, alarm za mrtve uglove...

Svih sedam sedišta može da se spusti

Sistem „fleks 7“ obezbeđuje da se sedišta trećeg reda i dalje mogu preklapati tako da budu u ravni s podom prtljažnika, drugi red je kompletno redizajniran. Tri sedišta se mogu potpuno preklopiti, čime se stvara ravan pod za prtljag.