Italijani su sada preuzeli kontrolu nad stilom i konjicom. Za sve ostalo brine se jedan od najmoćnijih pogona 4x4

Ni zamenik poglavice ne voli asfalt. Greh ga je voziti po čvrstim podlogama, jer on ide tamo gde drugi ne smeju. Sada ga vuče italijanska konjica, pod komandom moćnog sistema 4x4. Jači nego ikad, novi „čiroki“ igra „špageti vestern“.

Počelo je problematično, pre nekoliko godina, kad su američki novinari isprozivali sedmostruki otvor na vrhu haube. Dizajn je, kao što to biva, legao na rudu, a onda je „čiroki“ pokazao šta zna. Pod haubom je „Fijatov“ dizel 2,0 „multidžet“ u dve verzije, sa 140 i 170 KS. Na testu Kurira vozili smo snažniji, koji do stotke stiže za solidne 10,3 sekunde, dok je potrošnja u gradu oko 10 litara, bez posebnog obraćanja na stil vožnje.
dzip-ciroki.jpg
Foto: Malden Radulović

Snaga, ipak, nije njegova najjača karika. Po ulasku u kabinu oseća se asketski ambijent. Jednostavno, ali s gabaritnim obimom volana i ručkama za pridržavanje, toliko potrebnim za podloge koje prelazi. S druge strane, tu je digitalni tač-skrin ekran (8,4 inča) i brojni veliki tasteri. koje treba pogoditi pri skakanju po zemljanim terenima. Ručica automatskog menjača je pomalo staromodna, ali na raspolaganju je devet stepeni prenosa, a zameramo i na dizajnu pokazivača obrtaja i brzine.
dzip-ciroki.jpg
Foto: Malden Radulović

Robustan na volanu

S druge strane, osećaj moći i uživanja odmah počinje. Masa od 1,9 tona odlično se oseća i donosi utisak robustnosti, a „čiroki“ krstari gradom s kaubojskim respektom. Dužina od 4,6 metara obezbedila je odličnu prostranost u oba reda, mada gepek ima „tek“ od 412 do 500 litara, jer je zadnja klupa pomična.
dzip-ciroki.jpg
Foto: Malden Radulović

Automatska kontrola

U prvo vreme u kabini nedostaje luksuza, ali vremenom aduti počinju da se prikazuju. Pre svega, uživanje za volanom na svim terenima, što obezbeđuje ravnodušnost „čirokija“ prema ležećim policajcima i rupama na putevima. „Aktiv drajv“ sistem u svakom delu sekunde računa trakciju i obezbeđuje uključivanje i isključivanje pogona na sva četiri točka, što je u kabini potpuno neprimetno. Ako vozač reši da se umeša u rad, dostupan je „Selekt teren sistem“. Na raspolaganju su četiri moda - (automatski, sneg, sport i pesak/blato). Iako je klirens skromnih 157 mm, to nije prepreka da se obračuna s klizavim i blatnjavim podlogama.
dzip-ciroki.jpg
Foto: Malden Radulović

Cena od 41.390 evra za osnovni model sa agregatom sa testa nije mala, dok luksuzni paket „limitid“ može da pojača krajnju cenu za još 10.000. Možda je, ipak, bitnije to da „čiroki“ ulazi u krv što se više vozi, dok uživanje neprekidno raste. Ovaj „indijanac“ uopšte nije „indijanac“. Italijanski vestern tek je počeo.

Pogon
BIRAJTE TEREN

Ako vozač reši da se umeša u rad, dostupan je „Selekt teren sistem“. Na raspolaganju su četiri moda - automatski, sneg, sport i pesak/blato. Uz sve to, elektronika prati još 12 sistema, po kojima određuje trakciju i dodatne parametre. Pogon 4x4 je konstantan, a kad god je moguće, zadnja osovina se automatski isključuje zbog smanjenja potrošnje.