Učenje Polako se prilagođavam i stazama i automobilu, pa se nadam da će i rezultat doći, kaže dvostruki uzastopni prvak Evrope na brdu

Makedonski trkač Igor Idže Stefanovski je novo ime u Evropskom kupu turing automobila, a ove godine vozi „seat leon rejser“ starije specifikacije za slovenačku ekipu Lema rejsing.

Dvostruki uzastopni prvak Evrope na brdu odlučio je da, osim u ETC kupu, gde je u četiri trke osvojio skromna četiri boda, nastupi i u ESET kupu, gde je na vikendu u Mađarskoj zabeležio dve pobede.

S trkačem iz Skoplja razgovarali smo o prvim koracima koje je izveo na turing sceni Starog kontinenta. Idže je svestan dubine vode u koju je zagazio, ali je i optimističan, pošto smatra da su bolja vremena pred njim.

Otkud ideja o prelasku na kružne staze i zašto baš ETCC?
- Ideja je postojala odavno, planirao sam da nastupam, ali problem su, kao i uvek, bile finansije. Hteo sam da se sa brda prebacim na krug, da se oprobam i tamo, a ugovor s Lema rejsingom pojavio se u poslednjem trenutku. Šteta je što je sve došlo kasno, bez treninga. U prve dve trke nikako nisam mogao da se snađem, da uđem u kolosek.

Šta te najviše zbunjuje ili ti je najčudnije u novoj disciplini?
- Najčudnija mi je gužva, uvek se nađem na pogrešnoj strani. Kad sam sam, napravim dobro vreme. Problem su mi i staze, jer ih ne poznajem, i dosad nisam vozio na tako širokim pistama. Polako se prilagođavam i stazama i automobilu, pa se nadam da će i rezultat doći.

Kad kažeš rezultat, misliš na nešto određeno, tokom godine i na njenom kraju?
- Ni na šta konkretno, ali hoću da se uključim bar u prva tri. Eto, cilj bi bio da osvojim bar treću poziciju! Realno, moj auto je ipak ona starija specifikacija, ali takav budžet imamo. Idemo korak po korak, pa ako stignu i delovi za unapređenje „rejsera“, moći ćemo da se uhodamo i da iduće sezone krenemo malo ozbiljnije.

Po svemu što kažeš, izgleda da ti se ETCC avantura ipak dopada?
- Definitivno, definitivno (smeh)! Hoću ja da eksperimentišem! Na brdu sam dva puta bio evropski šampion, postavio sam dosta rekorda. To je sad iza mene, ovde počinjem od nule. Nema priče „ja sam najbolji“.

Ipak, osvojio si obe trke u ESET kupu.
- Ne znam ni za šta sam prijavljen, samo sam došao da vozim, i nije ni bitno. Hteo sam baš da se uhodam sa automobilom i naučim ono što mi treba, i to je dobar trening. Kasno smo ušli u sezonu i bitan mi je svaki kilometar, svaki izvezen krug. Saznajem kako funkcioniše auto, pravimo neke setapove za koje mislim da mi odgovaraju.

Rekao da si se brže privikao na „seat“ nego na „micubiši“.
- Kad sam ga prvi put probao na Grobniku, izgledalo je perfektno. Iako sam vozio po kiši, stvarno je sve dobro funkcionisalo. Međutim, auto nije spreman za prva mesta u ETC kupu, za razliku od onih koji imaju novu specifikaciju. Treba da izvučemo maksimum iz onog što imamo i iz naših uslova. Nema šta da se žalimo, niti da tražimo neka opravdanja.

Prvi si vozač iz svoje zemlje u Evropskom kupu turing automobila. Kako te prate kod kuće?
- Imam podršku roditelja, supruge, dece. I cela makedonska javnost raduje se što sam prvi Makedonac koji je izašao na evropsku scenu. Pravimo put za neku mladu generaciju, da im prenesemo neko iskustvo. Ja ovo shvatam kao sport, mora da se gubi i pobeđuje, ali bitno je da imamo motiv za što bolji plasman.

Bez pardona
SA NAMA MORA STROGO

Vozače iz balkanskih zemalja ume da iznenadi strogost organizatora evropskih šampionata. Da li je tako bilo i s tobom?
- Ne, definitivno ne. Strogosti mora da bude. Ako ne poštujemo pravila, biće haos. Znamo iskustva s naših prostora - kad se vozi trka, svako tera na svoju stranu, zato moraju da postoje i kazne. Ovo nije igračka, ipak su prisutni i mediji i publika.