IZRAZITI FAVORIT: Pežo 308 dominira na putu
„Lav“ je raspoložen za visoke obrtaje, dok benzinac 1,2 nestvarno dobro radi posao
Pomenuto okruženje je složni arsenal sastavljen od aduta kao što su moćni 1,2 benzinac, automatski 6-stepeni menjač i ogibljenje spremno za svaki izazov pred poznatom njuškom na haubi. Šminka, pred performansama, pada u drugi plan, mada je dizajn polje na kom je „lav“ odavno u vrhu.
Novi 308 ipak nije najlepši u segmentu, ali jednostavne svetlosne grupe i minimalistički pristup postavile su ga u sredinu modernih trendova. Prednja maska hladnjaka je „mirna“ i okružena trapezoidom srebrne boje, naravno sa LED ukrasima. Zadnji deo nam se veoma svideo, odnosno mali spojler nad zadnjim staklom, dok je vizuelno niska silueta donela sportski imidž.
Sve u svemu, predator je obučen u jagnjeću kožu i previše se pravi naivan. Sve postaje jasnije ako pedalu gasa spojite s podom. Samo 9,6 sekundi do stotke - vrhunski! Potrošnja u gradu oko šest litara, a pri jakom forsiranju ispod osmice - ponovo fantastično! Favoriti u bitkama između dva semafora ostaju u retrovizoru, a „lav“ gleda samo u prazan asfalt. Sve pohvale za kombinaciju moćnog i štedljivog naftaša.
Kada dođe do krivina, ponovo zna kako napred. Multilink majstorski odrađuje sve zadatke i nema strah od jakih krivina. Ponašanje je predvidivo, a preupravljanje svedeno na minimum. Nekim čudom, 308 i pored izuzetne stabilnosti čuva francuski duh i vrhunski pegla izbočine i neravnine, pa je udobnost jedna od najizraženijih stavki. Zaustavni put od 35,5 metara sa 100 km/h samo je za respekt!
Enterijer je u sportskom stilu, a glavnu ulogu ima volan malih dimenzija, pa nam se čini da je mogao da ima i širi prečnik. Veoma lako se upravlja komandama audio-uređaja na volanu, međutim, zameramo nedostatak tastera na centralnom displeju, što komplikuje rukovanje ekranom osetljivim na dodir. Za pohvalu je položaj vozača i suvozača, mada je zadnji deo u proseku klase.
Osnovna cena 308 počinje od 14.790 evra, a najjeftiniji automatski menjač u modelu 1,2 sa 130 KS je 18.590. Ništa strašno jer je, podsetimo, 308 potpuno zasluženo osvajač titule evropskog automobila godine 2014, a još je u punoj snazi.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore