„Lav“ je raspoložen za visoke obrtaje, dok benzinac 1,2 nestvarno dobro radi posao

Lav puca od snage! Džungla u C-segmentu je najgušća, a za slabe ovde nema mesta. U surovoj borbi za opstanak pobediće samo prirodno nadmoćni. Okruženje „lava“ poslaće ih u istoriju.

Pomenuto okruženje je složni arsenal sastavljen od aduta kao što su moćni 1,2 benzinac, automatski 6-stepeni menjač i ogibljenje spremno za svaki izazov pred poznatom njuškom na haubi. Šminka, pred performansama, pada u drugi plan, mada je dizajn polje na kom je „lav“ odavno u vrhu.

Dopadljiv dizajn

Novi 308 ipak nije najlepši u segmentu, ali jednostavne svetlosne grupe i minimalistički pristup postavile su ga u sredinu modernih trendova. Prednja maska hladnjaka je „mirna“ i okružena trapezoidom srebrne boje, naravno sa LED ukrasima. Zadnji deo nam se veoma svideo, odnosno mali spojler nad zadnjim staklom, dok je vizuelno niska silueta donela sportski imidž.

Sve u svemu, predator je obučen u jagnjeću kožu i previše se pravi naivan. Sve postaje jasnije ako pedalu gasa spojite s podom. Samo 9,6 sekundi do stotke - vrhunski! Potrošnja u gradu oko šest litara, a pri jakom forsiranju ispod osmice - ponovo fantastično! Favoriti u bitkama između dva semafora ostaju u retrovizoru, a „lav“ gleda samo u prazan asfalt. Sve pohvale za kombinaciju moćnog i štedljivog naftaša.

Kada dođe do krivina, ponovo zna kako napred. Multilink majstorski odrađuje sve zadatke i nema strah od jakih krivina. Ponašanje je predvidivo, a preupravljanje svedeno na minimum. Nekim čudom, 308 i pored izuzetne stabilnosti čuva francuski duh i vrhunski pegla izbočine i neravnine, pa je udobnost jedna od najizraženijih stavki. Zaustavni put od 35,5 metara sa 100 km/h samo je za respekt!
pezo-308-voznja-vozili-smo-test.jpg
Foto: Mladen Radulović

Sportski stil

Enterijer je u sportskom stilu, a glavnu ulogu ima volan malih dimenzija, pa nam se čini da je mogao da ima i širi prečnik. Veoma lako se upravlja komandama audio-uređaja na volanu, međutim, zameramo nedostatak tastera na centralnom displeju, što komplikuje rukovanje ekranom osetljivim na dodir. Za pohvalu je položaj vozača i suvozača, mada je zadnji deo u proseku klase.

Osnovna cena 308 počinje od 14.790 evra, a najjeftiniji automatski menjač u modelu 1,2 sa 130 KS je 18.590. Ništa strašno jer je, podsetimo, 308 potpuno zasluženo osvajač titule evropskog automobila godine 2014, a još je u punoj snazi.
pezo-308-voznja-vozili-smo-test.jpg
Foto: Mladen Radulović