Novi kamion obezbeđuje efikasan prevoz 12,8 tona tereta uz nultu emisiju CO2, pa je idealan za velike gradove

Oblikovanje budućnosti teškog transporta u urbanim sredinama počinje iz kolevke automobila - Štutgarta. U glavnoj ulozi opet se našao „Mercedes“, koji je u prestonici nemačke savezne države Baden-Virtemberg promovisao svoj prvi kamion na struju, koji ima tri osovine i nosivost od 12,8 tona!

Projekat je nazvan „Urban eTruck“ i urađen je na bazi dokazanog modela „antos“.S obzirom na to da je u finalnoj fazi razvoja, proizvođač ga je novinarima predstavio u maskirnoj šemi za prototipove. Medutim, mnogo je važnije šta se ispod te kamuflaže nalazi, a to je vrhunska tehnologija, koja klasične motore šalje u prošlost i uz nultu emisiju ugljen-dioksida omogućava prevoz tona tereta.

- Električni pogon u kamionima doskora je imao veoma ograničenu primenu zbog velikih troškova i slabih performansi. Sada se stvari menjaju jer se troškovi znatno smanjuju, kao i vreme potrebno za punjenje baterija, dok su performanse mnogo bolje. Takođe, sve više ljudi živi u gradovima, to je globalni trend. Procena UN je da će do 2050. biti devet milijardi ljudi na Zemlji, od toga čak oko 70 odsto u urbanim sredinama. Zato je potrebno maksimalno smanjiti zagađenje i omogućiti kvalitetan, brz i isplativ transport robe i ostalih potrepština u gradovima. Upravo zato je i nastao naš novi kamion na električni pogon - kazali su u „Mercedesu“.

Novitet pokreću dva elektromotora, koji pogone zadnju osovinu i oslobađaju ukupno oko 340 konja. Za „hranjenje“ tih motora zadužene su tri moćne litijum-jonske baterije kapaciteta 212 kWh, koje omogućavaju autonomiju od 200 km, što je u najvećem broju slučajeva dovoljno za dnevnu turu transporta po gradovima. Prazne baterije se, inače, pune za svega dva do tri sata pomoću u Evropi standardizovanog punjača od 100 kW. Kamion poseduje i regenerativni sistem kočenja, koji takođe puni baterije.

Brz i nečujan
NAPREDNA KONFIGURACIJA

„Urban eTruck“ je gotovo nečujan i odlikuje ga izuzetno ponašanje u vožnji, koje ni po čemu ne zaostaje za verzijama „antosa“, koje pokreću dizel motori. Inače, maksimalna dozvoljena ukupna težina vozila i tereta iznosi 26 tona. Takođe, baterije su smeštene uzdužno unutar rama šasije i zaštićene su u slučaju sudara.