Reč je o modelu iz 1939. godine, koji je u svoje vreme smatran za najnapredniji sportski automobil na svetu

Nije „ferari“, ni „bugati“, niti „lamborgini“, „pagani“, „bentli“... Sve to je sitno u odnosu na... „alfu“!

Naime, 19. avgusta, na aukciji u američkom gradu Montereju, biće ponuđena „alfa romeo 8C 2900B lungo spajder“, jedna od 32 ikad napravljene! Početna cena biće oko 17 miliona evra, ali predviđa se da će dostići iznos od fantastičnih 23 miliona evra. Sasvim sigurno će postati najskuplji predratni automobil svih vremena, a po svemu sudeći, i najplaćenije vozilo na četiri točka!

Reč je o predratnom modelu iz 1939. godine, a specifično je to da je karoseriju napravila radionica „Turing“. U svoje vreme ova „alfa“ je smatrana za najnapredniji sportski automobil na svetu.

Po performansama, na stazi i putevima nije mogao da mu parira nijedan tadašnji kultni model, poput „mercedesa 540 K“. Istorija ponuđenog modela veoma je zanimljiva. Naime, do 1949. godine ova „alfa“ je iz Italije isporučena u Brazil. Međutim, 1939. trkač Mario Tavares pobedio je na brazilskoj stazi Interlagos.

Sledi trodecenijski period, u kom je automobil prepravljan više puta. Međuosovinski razmak je skraćivan, a između ostalog je ugrađen i motor iz „korvete“. Međutim, 1972. godine konačno je neko shvatio o kakvom biseru automobilizma je reč. Šasija je tada transportovana u Evropu, ali u prvobitno stanje je vraćen tek 1990. godine, posle čega je isporučen u Sjedinjene Države.

Javnost je za njega saznala tek 1999. godine, na festivalu Konkur d‘elegan, a danas vredi čak 23 miliona dolara!