ŠKOLA VOŽNJE PO SNEGU! OVO SU NAJVAŽNIJA PRAVILA! Ne držite se ABS-a ko pijani plota!
Bez naglih pokreta Tokom zime važe tri osnovna pravila: maksimalno budite oprezni, usporite i zadržite kontrolu
Verovatno ste primetili da po snegu kočite znatno sporije, ali ne brinite. Ni onaj ispred vas neće se lako zaustaviti. Dakle, oslobodite se straha, naoružajte se teorijom, a zatim pređite u praksu! Osnovna su tri pravila upravljanja: budite neprekidno na oprezu, usporite i zadržite kontrolu nad vozilom. S druge strane, u uslovima smanjene vidljivosti, držite se pravila - vidi i budi viđen.
Što se vožnje tiče, ukoliko niste ovladali snežnim tehnikama, najbolje je da pronađete brisani prostor, odnosno prazan parking i vežbate sve dok ne upoznate mogućnosti svog automobila. Fenomen je, naime, to da je zimska vožnja bezbednija po ljudske živote, jer se ne razvijaju velike brzine. Međutim, popravke su, svakako, paprene, tako da je oprez najveći saveznik.
Pulsirajte kočnicu
Ukoliko ste spremili svoj automobil za zimu, čarolija može da počne. Najviše nedoumica vezano je za ABS. Sistem je, naime, najefektniji po suvom kolovozu i omogućava upravljan
e prilikom kočenja. Ipak, po snegu je zaustavni put duži ukoliko nagazite na kočnicu i ne puštate je. Dakle ne držite se ABS-a ko pijani plota, Tito bi rekao...
Nemojte to da radite, već primenite sledeći recept: uvek pulsirajte kočnicu, otprilike dva puta u sekundi. Kad, naime, pritisnete pedalu kočnice, težište automobila prebacuje se na prednje točkove, a samim tim prianjanje je na maksimumu, a kočenje najefektnije s obzirom na uslove na putu. Ista pravila važe i ako nemate ABS. Ukoliko idete brže, kočite motorom (sa manuelnim menjačem), a kad ste blizu zaustavljanja, pritisnite kvačilo kako agregat ne bi dodavao inerciju. Čim osetite da točak blokira, tada treba popustiti pritisak na pedalu kočnice. Pri promeni stepena prenosa pedala gasa treba da se otpusti vrlo pažljivo jer naglo otpuštanje gasa može da zanese automobil.
Lagano s volanom
Osnovno pravilo je okretanje volana lagano i bez bilo kakvih naglih i oštrih zaokreta. Pri promeni trake, u krivinama i prilikom skretanja smanjite brzinu. Ako osetite da točak gubi vezu s podlogom, ne treba panično okretati volan još više i praviti veliku kontru, već najpre treba da pustite pedalu gasa. Tad ispravite upravljač jer onda nalegajuća podloga guma ima najveću dodirnu površinu sa putem. Posle toga ponovo usmerite volan ka smeru skretanja, a sve to treba da traje veoma brzo. Ukratko, pokušajte da volan zakrećete i vraćate dok auto lagano ne skrene.
Korišćenje ručne kočnice nije preporučljivo, osim ako je vozač potpuno siguran da vlada ovom „tehnikom“.
Ako zadnji točkovi ne drže put (dok prednji dobro prianjaju), na vozilima s pogonom na prednje točkove lagano ubrzajte za vraćanje ravnoteže. Na vozilima s pogonom na zadnje točkove polako dignite nogu s papučice gasa kako bi zadnji točkovi ponovno prianjali na put. Nakon toga ponovo lagano ubrzajte kako biste održali brzinu vožnje. Ni u kojm slučaju ne smete kočiti jer ćete tako stvoriti dodatni debalans na zadnjim točkovima.
Kretanje s mesta
Ukoliko automobil proklizava u prvoj brzini, prebacite u drugu i koristite slab gas. Prilikom skretanja ubacite u niži stepen prenosa jer je prianjanje bolje. Nikad ne skrećite na leru.
Motor
Pri izuzetno niskim temperaturama može se dogoditi da se antifriz zaledi, a prvi indikator problema je pregrevanje motora. Ukoliko primetite da temperatura skače, najčešći uzrok je zaleđivanje. Ako niste na vreme proverili procenat antifriza, obavezno u sistem dolijte oko dva litra stopostotnog antifriza.
Srećan put!
NA ISTOM ZADATKU Vučić ih uċutkao rezultatima, pa potegli ljubitelje stranih para CRTU da vređa! Vlast nazvali ološem i udaraju najniže - NA PREDSEDNIKOVOG SINA