GLK je restilizovan, ali je za dva koplja bolji. Oduševio nas je ponašanjem na asfaltu, a pogotovo na ofroud poligonu
Merdža apinista s kravatom Autor: undefined

Majstor u šumi!
Za volan novog, odnosno restilizovanog „mercedesa GLK“ smestili smo se nedaleko od Ženeve. Za Švajcarsku se zna da je obećana zemlja, a posle prvih kilometara rekli smo: GLK je obećani auto! Teško da može bolje od ovoga, komentarisala je ekipa srpskih novinara. Čiste desetke za enterijer, položaj za volanom, ambijent u kabini, osećaj u vožnji, zvučnu izolaciju...

Jedina briga su nam švajcarske saobraćajne kamere. Prošli put platili smo kaznu od 100 franaka zbog prekoračenja brzine, a koga zmija ujede... Srećom, krenuli smo put Francuskih Alpa. Veliko olakšanje nas je sustiglo kad smo prešli punkt nekadašnje granice. Inače, Sarkozi je pretio da će aktivirali ove prelaze, ali sada o tome može da priča samo kod kuće s prijateljima...

Posle 150 km stigli smo u planine, na mesto ofroud poligona. Naš GLK se sijao, pa nam je teško pala komanda instruktora „Mercedesa“ da smotamo u blatnjavu i brdovitu šumu. Isprljaćemo auto, a možda se i zaglavimo.

„Budete bez brige“, teši nas Nemac. A onda je čuo da smo iz Srbije i odmah se oduševio!

- Bio sam u Beogradu pre nekoliko meseci. Na splavovima. Ljudi, šta je ono... To nema nigde. Neverovatno lepe devojke... - iskren je gospodin iz Štutgarta. Potvrđujemo i krećemo u terensku vožnju. Pritisli smo dugme „of roud“, koje omekšava gas i efektnije koristi obrtni moment. Tada se aktivira i specijalni ESP za neasfaltne terene, nazvan 4ETS, koji objedinjuje sve kompjuterske sisteme. Ipak, najbitnije je da nam na zadnjim vratima piše „4MATIC“.

Iako nam iskustvo sa zakonima fizike govori drugačije, naš mali ali čistokrvni terenac nas je uverio da može da krene s blatnjave strme uzbrdice, a da ne govorimo da je ravnodušan prema krivim putevima, usponima i padovima.

Vraćamo se na asfalt. Novi GKL nas je kupio. Iako je ovo samo osvežen model, za dva koplja je bolji od prve generacije.

Kompjuterski sistemi

Pomoć plus paket obuhvata prijavljivanje vozila u mrtvom uglu, bas plus, pri-sejf, upozorenje na promenu trake (sa vibriranjem volana)... Parking paket ima kameru koja pokriva uglove od 360 stepeni. Zanimljivo je da u of-roud vožnji GLK automatski pojačava svetla!

Mercedes GLK 250 BlueTEC 4MATIC

Motor: 2.143 cm3
Snaga: 204 KS
Moment: 500 Nm
0-100 km/h: 8 s
Maks. brzina: 210 km/h
D/Š/V: 4.536 / 1.840 /1.669 mm
Krug okretaja: 11,5 m
Prtljažnik: 450/1.550 l
Rezervoar: 59 l

Pogon 4x4 prilagođava se terenima

Čuveni pogon 4MATIC u GLK je među najmoćnijim u klasi kompaktih SUV-ova i terenaca uopšte. U kombinaciji sa ESP i ASR snaga se prenosi u razmeri 45:55 odsto. Novorazvijeno multi-disk kvačilo u centralnom diferencijalu podržava sistem posebno kod niskog trenja dok kompjuter neprekidno računa stepen prijanjanja pneumatika, po blatu, snegu i ledu. Obrtni moment se može zaključati u razmeri 50:50.

Cene, motori, menjači

Za početak u Srbiji će prodavati tri verzije. GLK 220 CDI 4MATIC (204 KS)košta od 42.721 evra, dok će GLK 350 CDI 4MATIC blu efišnsi (265 KS) koštati 47.519 evra. Snažniji GLK 350 4MATIC blu efišnsi (306 KS) košta 48.616 evra. Osnovni GLK 200 CDI u Nemačkoj košta 36.235 evra. Snaga se prenosi preko manuelnog 6-stepenog, ili /G tronik 7-stepenog menjača.