Nepune dve godine prošlo je od kada je "Fiat" kupcima u Srbiji ponudio štedljivi model 500L, koji ima pogon na komprimovani prirodni gas, odnosno metan, pod sloganom da 500L s fabrički ugrađenim pogonom na metan isplaćuje sam sebe za četiri godine ukoliko u proseku prelazite 40.000 km godišnje!

Za to vreme, 500 L CNG je stekao poverenje njegovih korisnika, koji su od samog starta imali prilike da se uvere u kvalitete koje nudi ovo vozilo. Glavni aduti verzije sa alternativnim pogonom na metan jesu niska potrošnja i niska emisija CO2, ali i ekonomičnija eksploatacija, koja se ogleda u mnogo pređenih kilometara za minimalno novca.
Važno je napomenuti da su uređaji CNG fabrički ugrađeni u fabrici u Kragujevcu, što podrazumeva i fabričku garanciju na njihovu eksploataciju.

Veliki flotni korisnici u Srbiji potvrđuju za Kurir da su uštede veoma velike! Model 500 L na metan, između ostalog, našao se i u voznom parku jedne od najuspešnijih srpskih kompanija "MK Group". Kako ističu u toj kompaniji, u kojoj su automobile sa takvim pogonom počeli da koriste pre mesec dana, mesečna ušteda u odnosu na benzinske i dizel agregate iznosi čak oko 50 odsto po vozilu.
- Naša vozila troše oko pet kilograma CNG na 100 km. Utisci vozača su pozitivni, iako se nadamo većem broju benzinskih stanica koje prodaju CNG - navodi Beate Fridrih, Menadžerka zaštite životne sredine kompanije MK Group-e i dodaje:
- Projekcija o uštedi, na četiri godine, za 45 vozila, iznosi oko 100.000 evra.
fijat-auto.jpg
Promo 

Dobra iskustva sa četvorotočkašima na metan ima i taksi kompanija "Boss taxi", koja metan kao gorivo koristi još od 2008. godine, a u svojoj floti trenutno ima "Fijatove" modele "doblo" iz 2015. sa fabrički ugrađenim CNG uređajima.
- Prosečna potrošnja varira jer više faktora utiče na to, ali orijentaciono se kreće od pet kilograma na otvorenom do sedam kilograma u taksi režimu vožnje. Što se mojih vozača tiče njima metan nije ništa novo, možda je za desetak odsto slabija "vuča", ali to je zanemarljivo. Dobra stvar je to što je ekološki najmanji zagađivač životne sredine - kaže Goran Živadinović, vlasnik "Boss taxi".
fijat-auto.jpg
Promo 

Komentarišući dostupnost metana, Živadinović je istakao da bi bilo dobro da postoji više metanskih stanica.
- Što se tiče metanskih stanica ta mreža je malo bolja danas nego pre par godina, mada bi moglo da bude još par takvih duž auto puteva - konstatovao je Živadinović.
fijat-auto.jpg
Promo