Na najzahtevnijoj, najtezoj i najprestiznijoj trci motociklista na svetu, 24 sata Le Mana, srpski tim predvodjen vozacem Daliborom Mileticem i njegovim kolegama Zeljkom Pavlovicem, Draganom Ljubinkovicem i rezervom Brendon Cretu zauzeo je 15. mesto u najjacoj kategoriji Super bike, EWC i tako ostvario izuzetan rezultat i uspeh.

Nas tim osvojio je prve bodove u okviru Svetskog prvenstva u disciplini "Endurance" u trkama izdrzljivosti. Pobednik jubilarnog moto Le Mana je ekipa Yamaha tim GMT 94. Drugo mesto zauzela je Yamaha YART, a treceplasirani je fabricki tim Kawasakija.

U najjacoj klasi u konkurenciji sa fabrickim timovima Honde, Yamahe, Kawasakija, Suzukija, BMW, Ducatija, clanovi srpskog tima vozili su 24 sata bez prestanka Yamahu R1. Uspeh je jos veci, zbog cinjenice da je srpska ekipa prvi put u istoriji ucestvovala u najjacoj klasi i da je ove godine konkurencija bila paklena. Veliki broj vrhunskih ekipa nije uspeo ni da se kvalifikuje za trku, jer su kvalifikacije prosle samo timovi koji su kasnili do 25% vremena u odnosu na najboljeg(Yamaha Yart) koji je osvojio pol poziciju i oborio rekord staze.

Pre pocetka trke, na ceremoniji svecanog otvaranja jubilarnog, 40. Le Mana, pred 150.000 gledalaca, intonirane su himne svih ucesnika najprestiznije trke na svetu. Clanovi naseg tima iz Srbije i Republike Srpske ponosno su otpevali himnu "Boze pravde".

Tokom trke, nas tim je u boksu, svakih 40 minuta dosipao gorivo, menjane su gume, kocnice, otklanjani su kvarovi na motociklu. Tehnicki problemi sa elektronikom, izduvnom granom i ostalim delovima Yamahe pratili su nas tim od subote u 23h(8 sati od starta) do zavrsetka trke u nedelju u 15h. Samo jedan boravak u boksu i otklanjanje kvara trajao je 25 minuta. Ipak, najveci problem dogodio se 3 sata pre kraja trke, kada je jedan od takmicara u krivini udario naseg Dalibora Miletica. Tom prilikom nas najbolji vozac je pao. Zavrsio je u medicinskom centru. Srecom, samo je ugruvan. Motocikl je ozbiljno ostecen i mehnicari su dali sve od sebe kako bi sto pre izasao na stazu sa novim vozacem. Tokom trke svih 15 clanova tima disalo je kao jedan. Svojom pozrtvovanoscu nadoknadili su razliku u materijalnim sredstvima koje su suparnicki, bogati timovi ulozili u pripremu za trku.

Auto moto savez Srbije(AMSS) prepoznao je znacaj takmicenja za razvoj srpskog moto sporta i pomogao je odlazak naseg tima u Le Man. Tamo su predsednik AMSS Mirko Butulija i pomocnik predsednika za sport Bozidar Mihailovic pruzili punu podrsku nasem timu pre i tokom trke. Na marginama velike manifestacije, celnici Saveza sastali su se sa predsednikom Moto saveza Francuske Jaques Bolle i potpredsednikom Olimpijskog komiteta Francuske Jean Pierre Mougin. U otvorenom razgovoru dogovoren je konkretan nastavak saradnje, koja ima za cilj unapredjenje i razvoj moto sporta u Srbiji. Predsednik AMSS Mirko Butulija rekao je da je sam nastup naseg tima znacajan za afirmaciju i buducnost moto sporta u Srbiji. Prema recima Butulije, uz AMSS kao drustveno odgovorne organizacije i Ministarstva omladine i sporta, neophodno je da i ostali segmenti drustva daju pun doprinos u razvoju moto sporta.

Sledeca trka bice organizovana 20. maja u Nemackoj.