Zadnja sedišta su uklonjena, a svi benefiti običnog „jarisa“ ostali su u teretnoj verziji

Udarnik!
Uživaš, a radiš! Pa, gde to ima? Ima sa novim „jarisom van“... Teretne verzije gradskih automobila na prvi pogled su iste kao serijski modeli. Ali nije baš tako. Kao po pravilu, konstruktori se uvek potrude da vozaču službenog teretnjaka zagorčaju život.

Vozačima se, naime, „krade“ prostor nauštrb povećanja teretnog dela. Onda se plasira podatak o rekordnom kapacitetu prtljažnika, ali radnika ko pita... Još kad se umeša prosečan srpski gazda (i strani privatni krvopija u Srbiji) sa specijalnim zahtevima: neću klimu, neću podizače, neću radio, neću ništa... Tada je službeni auto samo nužna potreba.

Tojota“ sada sve menja. „Jaris van“ je mali teretnjak s verovatno najvećim radijusom pomeranja sedišta. Krug upravljača se šteluje u obe dimenzije, pa mogu da sednu i visoki ljudi. Uz sve to, iza sedišta ostaje prostor za sitnice. Materijali su isti, a jedino je instrument tabla lošije dizajnirana od serijske verzije.

Međutim, svi benefiti koje je donela treća generacija jarisa“ ostali su u „vanu“. Pre svega, to je odlično upravljanje sa snažnom servo podrškom. Kad je auto bez tereta, još je agilniji od serijske verzije jer nema zadnjih sedišta. Preglednost je dobra, ali savetujemo firmama da ne lepe nalepnice na bočna zadnja stakla jer bitno smanjuju vidljivost, što je slučaj u testnom vozilu. Hvalimo i krug okretaja od samo 9,4 metra!

Uz pomoć odličnog i preciznog šestostepenog menjača prosečna potrošnja je oko šest litara na 100 gradskih kilometara, što je veoma dobro. Motor sa testa od 1,33 litra sa 99 KS lako će se izboriti sa teretom, dok osnovnu verziju pokreće motor 1,0.„Jaris van“ dokazuje da se može uživati na poslu!

Osnovna oprema

Serijski „jaris van“ ima klimu, ABS, EBD, BA, putni računar, WIL sistem zaštite od povrede vrata, MP3 sa šest zvučnika sa USB i AUX. Van koči sa ventilirajućim disk kočnicama (258 mm) napred, i diskovima ili bubnjevima pozadi. Osnovni model 1,0 ima petostepeni menjač, a sve ostale verzije dolaze sa šestostepenom transmisijom.

Tovarni prostor

- Širina: 1.000 mm
- Visina: 810 mm
- Dubina: 1.205 mm
- Otvor: 805 mm
- Visina utovarnog dela: 680 mm

JARIS VAN

Motor: 1.329 cm3
Snaga: 99 KS
Masa: 1.090 kg
0-100 km/h: 11,5 s
Maks. brzina: 177 km/h
Dužina/širina/visina: 388 / 169 / 151 cm
Tovarni prostor: 970 l
Međuos. razmak: 251 cm
Prtljažnik: 287 l
Potrošnja (grad): 6,5 l
Osnovni model: 10.500 €
Testirani model: 12.000 €