KURIR NA SVETSKOJ PREMIJERI NOVE FIJESTE U VALJADOLIDU: Udar na višu klasu i sofisticirana zabava!
Četiri paketa opreme nude različite izglede automobila. Sem toga, „Ford“ nikad dosad nije nakrcao ovoliko moderne tehnologije u automobil B-segmenta
Četiri lica, sedam motora, tri radara, 12 ultrazvučnih senzora, 40 godina tradicije, 360 stepeni pokrivanja... Nije najlogičnije, ali ovo je nova „ford fijesta“!
Nesvakidašnje je, naime, da se sva tehnologija ukrca u automobil B-segmenta. Međutim, upravo zato „fijesta“ je jača nego ikad dosad. Na svetsku premijeru ekipa Kurira stigla je u Valjadolid, u severnu Španiju. Prazan aerodrom, prazni putevi, ali puna zabava.
Flota najnovijih bisera postrojena je na parkingu. Pucaju od snage, makar vizuelne. Ipak, jasno je da ovde nisu svi isti. Na spisku su četiri paketa opreme, a svaki ima potpuno drugačiju masku hladnjaka. U ponudi su „titanijum“, „ST-lajn“, luksuzni „vinjale“ i bazni „trend“. Sedamo u ovaj potonji, to jest najkonvencionalniji.
Pod haubom je 1,5 dizel sa 120 KS. Poteže dobro, mada ne i sportski. Radi kultivisano, ali je za svaku pohvalu i zvučna izolacija. Vrhunska mera za međugradske destinacije, pa posle 200 pređenih kilometara pokazuje prosečnu potrošnju od pet litara nafte. Kombinacija pravih i izuvijanih puteva savršenog asfalta oko Valjadolida bila je odličan poligon da utvrdimo da je „fijesta“ veoma stabilna u krivinama, a primetan je i direktniji odziv upravljača.
Kao i sve nove „fijeste“, najveća novina je prednja trapezoidna maska, kao i novi i znatno ulepšan dizajn svetala. Dinamika se prenosi preko srednjih bokova, koji su sada znatno naglašeniji u atletskom smislu. Pozadi su masivnija svetla, što je s jedne strane dobro, mada se uklopilo u kliše, pa se izgubila originalnost zadnjeg dela. Sve zajedno, za svaku pohvalu je to što je „fijesta“ zadržala DNK atraktivnog prethodnika, pa je bez sumnje jedan od najlepših automobila u segmentu.
Veoma je dobro i to što je enterijer samo nastavak modernog dizanja eksterijera. Stil je ovde dobio punu snagu, pa je za svaku pohvalu izgled instrument-table sa idealnom kombinacijom plave i crvene boje. U odnosu na staru duža je 71 milimetar, 12 milimetara je šira, što je donelo dodatni prostor u kabini.
„Fijesta“ stiže sa motorima snage od 85 do 140 KS. U Srbiji se očekuje u septembru. Kako nezvanično saznajemo, koštaće od 11.600 evra („trend“ paket, 1,1 trocilindraš od 70 konja), a „Grand motors“ je u startu obezbedio popust za sve verzije od oko 1.500 evra. Najslabiji 1,0 „ekobust“ košta od 13.170 evra, a 1,5 dizel sa 85 KS koštaće 13.830 evra.
Rekli bismo korektno jer je „fijesta“ sofisticiran automobil koji nudi potpuno novu dozu uživanja za volanom!
Mladen Radulović
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)