NLO ZA ŠAKU EVRA: Honda sivik na testu Kurira!
Atletski dizajn oštrih linija, uz nepregledan spisak serijske opreme i sportske momente, lansiraju novog „japanca“ u sam vrh klase
NLO stiže za šaku evra! Svemirska tehnologija spakovana je u novu „hondu sivik“. Verovatno se nikada nije dogodilo da automobil C-segmenta ima ovoliko serijske opreme. Bazni model poseduje sistem LDW za praćenje kolovozne trake, ali i i RDM, koji vraća auto u kolovoznu traku. Senzacionalno je i to što je radarski adaptivni tempomat serijski, tako praktično „sivik“ može da na putu improvizuje autonomnu vožnju, to jest da vozi i bez vozača!
Ulazak u „sivik“ je prelazak u drugu dimenziju. Pred vozačem je sjajan prizor - ovo je i dalje verovatno najlepši kokpit na svetu. Komande su poput onih na „Enterprajzu“ - mali sportski volan, vrhunska digitalna grafika kojom dominira plava boja, kao i ekran u sredini, na kom su sve važne komande. Žalimo, ipak, što je uklonjen centralni pokazivač brzine, što je znak da ni „Honda“ nije imuna na besmislene novinarske kritike o navodnoj nepreglednosti... Materijali su kvalitetni, a komande veoma jasne sa najbitnijim tasterima na volanu.
Sedi se nisko, a preglednost je odlična. Pod haubom imamo 1,0 trocilindrični benzinac sa 129 konjskih snaga. Skromna zapremina, ali neskromna snaga. Elastičnost je veoma dobra, dok je ubrzanje do 100 km/h veoma solidnih - 10,8 sekundi. Po tradiciji, i ova „honda“ malo traži, pa se gradski prosek lako spušta ispod sedam litara na 100 kilometara. Ipak, smeta nam to što se i ovaj benzinac čuje neprijatno kao i većina trocilindraša, što nam se ne sviđa u jednoj „hondi“.
Ovaj „samuraj“ veoma je upravljiv i donosi sportski osećaj uz vrhunsku stabilnost. Snaga se prenosi putem savršenog šestostepenog manuelnog menjača, kojim se upravlja palicom u sredini centralne konzole. Vozač ima komandni osećaj, a asistenciju mu u svakom momentu pružaju najnoviji sofisticirani sistemi. Sedi se odlično, dok je na zadnjoj klupi daleko više mesta zahvaljujući niskom sedenju. Auto je, naime, duži za 138 milimetara, a čak 30 mm je povećano međuosovinsko rastojanje.
Raskoš, futurizam, kvalitet i uživanje za volanom ipak nisu jeftini. Osnovni „sivik“ u Srbiji košta neskromnih 20.490 evra, ali dobro je to što vredi svaki uloženi cent! Novi „samuraj“ je jači nego ikad!
Mladen Radulović
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega