Srbi se raduju svemu što dolazi u Srbiju. Radovali smo se Ikei, a sada je poslednja vest načisto sludela vozače.

Naime, pisalo se da nam sledi masovan uvoz automobila iz Nemačke i da će cene biti znatno niže, predstavljeno je kao da će nam vozila sa Euro 5 motorima biti maltene deljena za džabe.

Nemačka i Švajcarska donele su zakone koji nalažu da se sa njihovih ulica povuku vozila koja nemaju Euro 6 motore. Kako je Nemačka jedna od glavnih izvoznika polovnih vozila za Srbiju, naše tržište bi u narednom periodu mogli da preplave automobili viših klasa po smanjenim cenama, što bi za sobom povuklo i pad cena svih ostalih polovnih automobila.

Radi se o 300.000 automobila koji ne zadovoljavaju najnoviji standard – euro 6. U Nemačkoj najavljuju zabranu vožnje automobila ispod te norme u velikim gradovima, dok u Švajcarskoj takva kola neće moći ni da se registruju.

137221-kavernemanjapancic-ff.jpg
Nemanja Pančić 

Prodaja vozila je već počela, a očekuje se da će „raščišćavanje“ u tim zemljama trajati ukupno tri godine.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je kako ćemo u narednom periodu uvoziti kvalitetnije automobile po nižoj ceni, pa će doći do pada cena u Srbiji.

Nije nam bilo teško da proverimo ovu priču koja je svakako zvučala primamljivo. Najpoznatiji nemački sajt za prodaju polovnih automobila je svakako mobile.de. Uporedili smo cene automobila u Srbiji i u Nemačkoj sa Euro 5 motorom i vesti nisu baš najsrećnije.

Da počnemo od automobila koji ne spadaju u skopocene. U Nemačkoj Opel Corsa 1.3, sa Euro 5 motorom i pređenih preko 150.000km, 2008. godište u Nemačkoj košta oko 3.600e, dok kod nas u odličnom stanju sa istom kilometražom košta oko 4.000 evra. Da, jeftinije je u Nemačkoj za 400evra, a koliko košta carina, registracija?

255025-1-ff.jpg
Printscreen 
255023-11-ff.jpg
Printscreen 

Golfa 5 u Nemačkoj ne možete ni da nađete na oglasima, kod nas je cena sa navodnih 138.000km pređenih oko 5.800e, dok kod njih možete samo da nađete šesticu i to teško sa kilometražom ispod 200.000, ali nema cene ispod 6.300evra.

255029-22-ff.jpg
Printscreen 
255027-2-ff.jpg
Printscreen 

Ipak ima i nešto jeftinijih automobila, a to je Audi A3 verovali ili ne. Kod nas mu je cena oko 8.000 evra sa preko 200.000km, a u Nemačkoj oko 6.500e.

255033-33-ff.jpg
Printscreen 
255031-3-ff.jpg
Printscreen 

Kao što smo već napisali, trudili smo se da pronađemo zaista automobile koji su slični, odnosno da budu isto godište i da imaju približno pređenu kilometražu. Tako smo pronašli i Ford Fokusa 1.6 koji kod nas u Srbiji iznosi oko 5.300 evra sa 140.000 pređenih kilometara, a u Nemačkoj košta manje 3.600 evra. Ovo je za sada jedini automobil koji je dosta jeftiniji, ali opet je pitanje koliko bi vam se isplatio.

255037-44-ff.jpg
Printscreen 
255035-4-ff.jpg
Printscreen 

I još jedna minimalna razlika za Audi A4 S Line, kod nas cena ovog vozila iznosi oko 10.000 evra, a u Nemačkoj za nekih 500evra manje.

255041-55-ff.jpg
Printscreen 
255039-5-ff.jpg
Printscreen 

Kada uporedite naš i njihov standard i plate, jasno vam je da se neko lepo "bogati" prodajući nama krševe koje niko neće. Da li će Srpska srednja klasa zaista voziti bolje automobile uskoro? Plašimo se da će situacija biti nepromenjena i da ćemo samo dobiti 300.000 krševa, uostalom kao što i sav krš iz Evrope uvek nekako nađe put do nas u to za velike pare.

(Kurir.rs/Espreso/Foto: Nemanja Pančić, Printscreen)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

BEOGRAĐANI VOLE BMW, A ŠUMADINCI MAZDU: Ovo su najtraženiji polovnjaci u Srbiji